«لیله المبیت» فضیلتی از دریای بیکران فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام

سه شنبه 5 تیر 1403 - 15:0:0
«لیله المبیت» فضیلتی از دریای بیکران فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام

شیخ فادی یاسین در ویژه برنامه «تهانینا» به مناسبت عید سعید غدیر خم با اشاره به از خودگذشتگی امیر علیه السلام درباره «لیلة المبیت» گفت: مشرکان قصد داشتند در این شب، دسته جمعی به خانه پیامبر حمله کنند و او را به قتل برسانند. به درخواست پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)، امام علی (علیه السلام) در بستر ایشان خوابید و در نتیجه مشرکان متوجه عدم حضور پیامبر نشدند و رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) توانست در آن شب به سمت یثرب هجرت کند.

شیخ فادی یاسین در ویژه برنامه «تهانینا» به مناسبت عید سعید غدیر خم با اشاره به از خودگذشتگی امیر علیه السلام گفت: دراره شبی که حضرت علی علیه السلام در بستر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم خوابید؛ خداوند متعال به جبرئیل و میکائیل وحی کرد: همانا من شما را برادر قرار دادم یکی از شما بیشتر از عمر دیگری است، پس کدام یک از شما عمر صاحبش را ترجیح می دهد؟ هر دو زندگی را انتخاب کردند زیرا آن را دوست داشتند.

پس خداوند متعال به آنها وحی کرد: آیا شما مانند علی بن ابیطالب نبودید که او و محمد را برادر قرار دادم و او شب را بر بالین او سپری کرد و جانش را فدای پامبر اکرم کرد؟

در شب اول ربیع‌الاول پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) برای آنکه مشرکان از هجرت او آگاه نشوند، به علی (علیه السلام) فرمود: «مشرکان می‌خواهند امشب مرا به قتل برسانند، آیا تو در بستر من می خوابی؟» امام علی (علیه السلام) گفت: «در این صورت شما سالم می مانید؟» پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: «آری».

امام علی (علیه السلام) تبسمی کرد و سجده شکر به جای آورد، وقتی که سر از سجده برداشت عرض کرد: «آنچه را که مأمور شده ای انجام بده که چشم، گوش و قلبم فدای تو باد …» سپس پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)، علی (علیه السلام) را در آغوش گرفت و هر دو گریه کردند و از هم جدا شدند.

وقتی علی (علیه السلام) در بستر پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) خوابیده بود، جبرئیل در بالای سر او و میکائیل پایین پای او آمدند و جبرئیل گفت: «خوشا به حال کسانی چون تو‌ ای فرزند ابو طالب! که خدا در برابر فرشتگان به تو مباهات می کند.»

شیخ فادی یاسین افزود: عید غدیر خم فرصتی برای برادری میان مسلمانان است.

 


 


سه شنبه 5 تیر 1403 - 15:37:13

دسته بندی :