وزیر بهداشت لبنان:

تعداد مفقودان انفجار بیروت بیشتر از جان باختگان است

چهار شنبه 15 مرداد 1399 - 17:36:28
تعداد مفقودان انفجار بیروت بیشتر از جان باختگان است

بیروت- الکوثر: وزیر بهداشت لبنان گفت تعداد مفقودان انفجار بیروت از تعداد کشته شدگان این حادثه فراتر رفته است و چهار بیمارستان کاملاً آسیب دیده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسن حمد گفت: شمار قربانیان و مجروحان این انفجار همچنان در حال افزایش است و تا این لحظه به 100 کشته و 4000 مجروح رسیده است.

حسن حمد در ادامه تصریح کرد: تیم‌های امداد و نجات همچنان در جستجوی مفقودان در محل انفجار هستند. این انفجار به صدها ساختمان آسیب رسانده است و بسیاری از مجروحان به دلیل تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های نزدیک به بیروت و حتی دورتر از آن در پذیرش آنها که پر از مجروحان شده‌اند، بدون مداوا مانده‌اند.

این مقام لبنانی ادامه داد: در پی این انفجار چهار بیمارستان در بیروت به طور کامل آسیب دیده‌ و بیماران بستری در آنها به بیمارستان‌های دیگر منتقل شده‌اند؛ این مسأله مشکل را پیچیده‌تر و بحران را به یک فاجعه همه‌گیر بهداشتی تبدیل کرده است.

وی همچنین ضمن اذعان به متضرر شدن قابل توجه ذخایر وزارت بهداشت، تأکید کرد: علی‌رغم کمبود امکانات و اقلام پزشکی، برای امدادرسانی به بیماران و نجات آنها می‌جنگیم.

وزیر بهداشت لبنان در ادامه افزود: این تحولات ناراحت کننده به دنبال تداوم اپیدمی ویروس کرونا رخ داده و آنچه اتفاق افتاده است یک وضعیت کاملاً فاجعه بار است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 15 مرداد 1399 - 17:36:21