فرمانده ارتش : پیام 13 آبان ، اوج نفرت از سیاست های آمریکا است

دو شنبه 13 آبان 1398 - 11:55:10
فرمانده ارتش : پیام 13 آبان ، اوج نفرت از سیاست های آمریکا است

تهران - الکوثر : فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد پیام 13 آبان ، آزادی و آزادگی ملتی سرافراز و غیرتمند در برابر قدرت های پوشالی و اوج آمریکا ستیزی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت : پیام 13 آبان همچنین اوج نفرت از سیاست ها و جنایت های ضد بشری آمریکا در ایران و جهان است.
وی افزود: 13 آبان 1343 روز تبعید حضرت امام (ره) در پی مخالفت با قانون استعماری کاپیتولاسیون، 13 آبان 1357 روز شهادت جمعی از دانش آموزان و دانشجویان انقلابی در مقابل دانشگاه تهران در اوج مبارزات انقلابی مردم ایران و 13 آبان 1358 هم روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام است. 
سرلشکر موسوی گفت : 13 آبان نمادی از سه رویداد تاریخی است که در هر سه حادثه در یک طرف کارگردان و بازیگر اصلی آمریکای جهانخوار قرار دارد و در طرف مقابل آن رویکرد دینی و ملی جوانان انقلابی است که در هر سه مقطع ؛ همگرایی ملت غیرتمند ایران با رهبری واحد و همسویی با گفتمان دینی به محوریت حضرت امام (ره) مشهود است. 
سرلشکر موسوی ادامه داد : هر سه رخداد ، پیام و هدف مشترک استقلال خواهی و مبارزه با استکبار و نظام سلطه را تعقیب کرده است اما تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با توجه به ابعاد و پیامدهای آن و گستره ملی و جهانی که داشت ، از اهمیت ویژه ای در تاریخ انقلاب اسلامی ایران برخوردار است.
فرمانده کل ارتش ادامه داد : این اقدام یکی از مهم ترین حرکت های خودجوش در تاریخ انقلاب های اصیل و مردمی جهان است که از یک طرف ابهت پوشالی امپریالیسم آمریکا را در هم شکست و خفت و زبونی آن را به جهانیان نشان داد و از سوی دیگر فریاد مظلومیت و آزادگی مردم مسلمان ایران را در گیتی طنین انداز کرد. 
وی گفت : 13 آبان روزی است که مردم این مرز و بوم به دنیا و تاریخ نشان دادند با توکل به خداوند بزرگ و قدرت ایمان می توان در مقابل هر قدرت استکباری و غیرخدایی ایستاد و به پیروزی رسید و آنچه که باعث اقدام شجاعانه جوانان انقلابی در تسخیر لانه جاسوسی شد ؛ اول عقبه ذهنی جامعه ایرانی از رفتارهای ظالمانه ضد مردمی و تحقیر آمیز دولت آمریکا از جمله کودتای 28 مرداد ، حمایت از رژیم منحوس پهلوی ، چپاول و غارت منابع ملی ایران بود و دوم اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی از همان روز اول دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی ایران اغاز شد.  
سرلشکر موسوی با اشاره به رفتارهای آمریکا در یکصد سال اخیر ادامه داد : آنها حداقل در 60 کودتا و جنگ داخلی در کشورهای جهان به صورت مستقیم یا غیر مستقیم نقش داشته اند و ادامه حیات توطئه های آمریکای جنایتکار در لانه جاسوسی به احتمال قریب به یقین کشور ما را به سرنوشت آن شصت مورد دچار می کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


دو شنبه 13 آبان 1398 - 11:52:37