ترکیه و روسیه درباره محدوده منطقه غیر نظامی در ادلب توافق کردند

شنبه 31 شهریور 1397 - 22:10:39
ترکیه و روسیه درباره محدوده منطقه غیر نظامی در ادلب توافق کردند

تهران- الکوثر: وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد روز گذشته مقامات نظامی ترکیه و روسیه در مورد محدوده منطقه غیرنظامی در ادلب به توافق رسیده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه که برای انجام سفر رسمی در سارایوو، پایتخت بوسنی و هرزگوین به سر می برد، در نشست مطبوعاتی مشترک با ایگور کرناداک، همتای بوسنیایی خود در ارتباط با مسئله سوریه و توافق سوچی گفت: مقامات نظامی روسیه و ترکیه در مورد محدوده منطقه (غیرنظامی) عاری از سلاح در ادلب به توافق رسیدند. بنابراین روندی که در سوچی شکل گرفت، به طور فعال پیش می رود.

لاوروف ادامه داد: طبق این توافق تنها یک منطقه عاری از سلاح تشکیل می شود. البته این یک گام ضروری است، زیرا بدین وسیله امکان جلوگیری از حملات به مواضع ارتش سوریه و پایگاه روسیه در حمیمیم از منطقه کاهش تنش در این منطقه وجود خواهد داشت.

وزیر امور امور خارجه روسیه با بیان این که اولویت توافق ادلب، رفع خطر تروریسم است، افزود: شبه نظامیان جبهه النصره و تمامی سلاح های سنگین تا اواسط اکتبر باید از منطقه غیرنظامی خارج شوند.

وی ادامه داد: منطقه شرق فرات که تحت کنترل آمریکا فعالیت های غیرقانونی در آن صورت می گیرد، تهدید اصلی در این منطقه است. توافق ترکیه و روسیه بر سر ادلب بیش از هر چیزی برای رفع معضل تروریسم انجام شده است.


شنبه 31 شهریور 1397 - 17:0:16