ادامه نسل‌کشی و قحطی آب و غذا در غزه/ 273مین روز جنایت اسرائیل

جمعه 15 تیر 1403 - 11:0:0
ادامه نسل‌کشی و قحطی آب و غذا در غزه/ 273مین روز جنایت اسرائیل

جنگ غزه و نسل‌کشی فلسطینیان با ابزار تشنگی برای 273مین روز پیاپی ادامه دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،ارتش رژیم صهیونیستی در 273مین روز از جنگ نسل‌کشی در غزه، مناطق مختلفی از این باریکه را هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار داده و حملات زمینی خود را به شهر رفح گسترش داد.

یک منبع آگاه در تل‌آویو درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه گفت که جنبش حماس و رژیم اسرائیل در آستانه دستیابی به توافق چارچوب آتش‌بس و مبادله اسرا قرار گرفته‌اند.

این منبع آگاه خاطرنشان کرد که مقامات رژیم اشغالگر معتقدند واکنش اخیر حماس به دو طرف امکان می‌دهد مذاکرات بر سر جزئیات دستیابی به توافق را آغاز کنند.

وزارت بهداشت فلسطین در تازه‌ترین آمار از جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه اعلام کرد نظامیان این رژیم ظرف 24 ساعت گذشته، 4 جنایت فجیع مرتکب شده‌اند که در نتیجه آن 58 نفر به شهادت رسیده و 179 نفر مجروح شدند. در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین تصریح شده است که آمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر گذشته تا کنون به 38011 شهید و 87445 مجروح رسیده است.

از سوی دیگر مرکز حقوق بشر اروپا- مدیترانه هم با صدور گزارشی در روز پنجشنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در راستای ادامه نسل‌کشی در غزه، از تشنگی به عنوان سلاحی علیه غیرنظامیان استفاده می‌کند؛ این رژیم منابع آب موجود در غزه به خصوص منابع آب آشامیدنی را به روی مردم بسته و دسترسی مردم به آب را به شدت محدود کرده است.

در این گزارش تصریح شده است که این رژیم با حمله موشکی به ایستگاه تصفیه آب در حی "الزیتون" در جنوب شهر غزه دوشنبه گذشته 1 ژوییه، خسارات سنگینی به این ایستگاه – که آب مورد نیاز 50 هزار شهروند در چندین منطقه مسکونی را تأمین می‌کند – وارد کرد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 15 تیر 1403 - 9:35:35