طرح اسرائیل برای اشغال طولانی‌مدت غزه چیست؟

جمعه 15 تیر 1403 - 9:30:0
طرح اسرائیل برای اشغال طولانی‌مدت غزه چیست؟

رژیم صهیونیستی برای اشغال طولانی‌مدت غزه آماده می‌شود. ارتش صهیونیستی در حال حاضر سرگرم گسترش پایگاه‌، ایجاد تاسیسات زیربنایی و آسفالت کردن خیابان‌های غزه در مناطق اشغال‌شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه اسرائیلی "هاآرتص" نوشت که ارتش صهیونیستی پس از 9 ماه جنگ بر 26 درصد از غزه مسلط شده و برای سیطره طولانی‌مدت بر آن جاده‌ها را آسفالت و پایگاه‌های نظامی ایجاد کرده است.

این روزنامه عبری‌زبان در تحقیقاتی که بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، منابع نظامی و سایر منابع اطلاعاتی انجام شده، ادعا کرد: اشغال بخش‌هایی از غزه و تصرف آن برای مدت نامحدود توسط ارتش رژیم صهیونیستی یکی از مهم‌ترین تحولات جنگ است.

عملیات "طوفان الاقصی" توسط مقاومت فلسطین در 7 اکتبر 2023 در پاسخ به تجاوزات اسرائیلی علیه فلسطینیان و مسجدالاقصی آغاز شد.

به نوشته این روزنامه، ارتش صهیونیستی در حال حاضر سرگرم گسترش پایگاه‌، ایجاد تاسیسات زیربنایی و آسفالت کردن خیابان‌های غزه در مناطق اشغال‌شده است.

هاآرتص به نقل از یک افسر ارشد صهیونیست نوشت که زمین‌های تصرف‌شده در مرکز غزه قرار دارد و تلاش رژیم صهیونیستی تغییر بافت این مناطق برای سیطره طولانی‌مدت بر غزه است.

این روزنامه یادآور شد: ارتش رزیم صهیونیستی در امتداد مرز غزه یک منطقه حائل ایجاد و ساختمان‌های داخل آن را تسطیح کرده و از ورود فلسطینی‌ها به آنها جلوگیری نموده است، همچنین محور "فیلادلفیا" را به تصرف در آورده و بسیاری از ساختمان‌ها را با خاک یکسان نموده است.

رژیم صهیونیستی، روز چهارشنبه اعلام کرد سرگرم بررسی پاسخ جدید حماس در مذاکرات برای توقف درگیری و آزادی اسراست اما دو طرف هنوز تا رسیدن به توافق فاصله دارند.

رژیم صهیونیستی از 9 ماه قبل با حمایت آمریکا جنگ ویرانگری را علیه غزه به راه انداخته که باعث ویرانی و قحطی و شهادت تعداد زیادی از کودکان فلسطینی شده است.

تاکنون 125 هزار فلسطینی در جنگ غزه به شهادت رسیده و مجروح شده اند و بیش از 10 هزار نفر ناپدید هستند.

رژیم صهیونیستی به رغم دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای توقف فوری جنگ و حکم دادگاه بین‌المللی دادگستری مبنی بر پایان حمله به رفح در جنوب غزه و ضرورت توقف نسل‌کشی و بهبود اوضاع بد انسانی به جنگ علیه غزه ادامه می‌دهد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 15 تیر 1403 - 9:25:40

دسته بندی :