روحانی همه کشورهای اسلامی را به وحدت و اتحاد  فرا خواند

چهار شنبه 22 آذر 1396 - 14:18:12
روحانی همه کشورهای اسلامی را به وحدت و اتحاد  فرا خواند

استانبول- الکوثر: رییس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول، همه کشورهای اسلامی را به وحدت و اتحاد  فرا خواند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسن روحانی روز چهارشنبه و طی سخنرانی در اجلاس فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با تک تک کشورهای اسلامی برای دفاع از قدس بدون هیچگونه ملاحظه و پیش شرطی همکاری کند.
وی افزود: امروز از قدس سخن می گوییم که اولین قبله گاه مسلمانان و سومین حرم مقدس اسلامی است و هویت و اعتبار فلسطین به آن شناخته می شود. قیام مردم مجاهد فلسطین در روزهای گذشته علیه آمریکا و اشغالگران صهیونیست یک بار دیگر آشکار ساخت که فلسطینیان به طرح های پوچ دل نبسته، و بر خواسته بحق خود پافشاری می کنند.

روحانی گفت: باید از همه راههای ممکن مانع اجرای این اقدام غیرقانونی دولت آمریکا شویم. اما جای طرح این سوال وجود دارد که چه عناصر و عواملی باعث شد رئیس جمهور آمریکا اینچنین گستاخانه حرمت شکنی کند؟!

روحانی تصریح کرد: به عقیده من آنچه بیش از هر چیز دیگری محرک و مشوق این تصمیم گیری بوده، تلاش برخی برای ایجاد ارتباط با رژیم صهیونیستی و هماهنگی و همکاری با آن رژیم است که بجای مقابله با تهدید های صهیونیست ها، در همراهی با آمریکا و رژیم صهیونیستی، نسخه هایی را برای آینده فلسطین تجویز می کنند که در صورت عملی شدن، صهیونیست ها برای همیشه بر فلسطین مسلط خواهند شد.

رئیس جمهور اسلامی ایران  تاکید کرد: در شرایط کنونی، وحدت جهان اسلام در برابر رژیم صهیونیستی بسیار ضروری است. اگر در برخی از مسائل با هم اختلاف نظر داریم، اما در مورد دفاع از قدس و آرمان فلسطین نباید اختلافی داشته باشیم. همه معضلات جهان اسلام از طریق گفتگو قابل حل است. تنها از طریق وحدت اسلامی است که بهتر می توان از حقوق امت اسلام و قدس حمایت کنیم.

همچنین  مصطفی البرغوثی، دبیرکل اقدام ملی فلسطین از شرکت کنندگان در نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول ترکیه خواست روابط خود را با اسرائیل به طور کامل قطع کنند و سفرای خود را از آنجا فرابخوانند.

یوسف بن احمد العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این نشست  تاکید کرد باید از هویت عربی و فلسطینی قدس حمایت و با تلاش های اسرائیل برای یهودی سازی این شهر مقابله شود.

درادامه ملک عبدالله دوم پادشاه اردن هم  در نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول ترکیه درباره قدس اشغالی گفت: تلاش ها برای یهودی سازی قدس و تغییر هویت عربی و اسلامی و مسیحی آن به تشدید خشونت‌ها منجر خواهد شد.
وی افزود ما به نقش خود برای جلوگیری از هرگونه تلاشی جهت تغییر هویت تاریخی و قانونی حاکم در مسجدالاقصی ادامه خواهیم داد.

سران و مقامات ارشد عربستان، امارات و بحرین در اجلاس استانبول برای حمایت از قدس حاضر نشدند.


لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا

برای دیدن اخبار ومطالب فلسطین اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 22 آذر 1396 - 14:9:25