رئیس شورای راهبردی روابط خارجی:  از حزب‌‌الله حمایت کامل می کنیم

چهار شنبه 13 تیر 1403 - 14:29:22
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی:  از حزب‌‌الله حمایت کامل می کنیم

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی اعلام کرد که اگر صهیونیست‌ها یک جنگ همه‌جانبه نسبت به لبنان انجام دهند، منطقه با یک خطر بزرگ روبه‌رو می‌شود و ایران با تمام توان و ابزارهای خود از حزب‌الله حمایت خواهد کرد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز درباره احتمال تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان گفت: حزب الله در واکنش به حملات رژیم اسراییل به اندازه کافی قدرتمند است و نتیجه آن یک شکست سخت برای این رژیم خواهد بود. البته در صورت گسترش جنگ به کل منطقه، ما به هر طریق ممکن، از حزب الله حمایت خواهیم کرد.
خرازی گفت:  به هر حال، احتمال گسترش جنگ به کل منطقه وجود دارد و در آن صورت، همه کشورها از جمله ایران درگیر جنگ خواهند شد و ما گزینه‌ای جز آن نخواهیم داشت که به هر  طریق از حزب الله حمایت کنیم. البته گسترش جنگ به نفع هیچکس نیست، نه ایران و نه آمریکا. 
خرازی افزود: ما طرفدار گسترش جنگ نیستیم، همانطور که آمریکایی‌ها هم نیستند. بنابراین، آنها باید به رژیم اسرائیل فشار بیاورند تا این جنگ را متوقف کند.
وی  درباره تغییرات احتمالی در دکترین هسته‌ای ایران نیز گفت: اگر کشورهای غربی با استفاده از سازوکار ماشه، قطعنامه‌های پیشین شورای امنیت [تحریم‌ها] را برگردانند، من پیش‌بینی می‌کنم که ایران متقابلا واکنش شدیدی در قالب تغییر راهبرد هسته‌ای‌ خود نشان خواهد داد. ایران متناسب با واکنش کشورهای غربی، درباره دکترین هسته‌ای خود تصمیماتی خواهد گرفت،  با این حال، بر اساس فتوای مقام معظم رهبری، خواهان ساخت سلاح هسته‌ای نیستیم. اما اگر موجودیت ایران تهدید شود، طبیعی است که باید دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم.
رئیس شورای راهبردی  با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایران هم گفت: احتمال دارد گشایش‌های جدیدی میان ایران و کشورهای غربی به وجود آید، مشروط بر آنکه کشورهای غربی  سیاست‌های کنونی خود را رها کرده، بر مبنای شرایط برابر و احترام متقابل با ایران تعامل کنند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 13 تیر 1403 - 14:29:17