نگرانی شدید رژیم صهیونیستی از توان رزمی حزب‌الله

چهار شنبه 13 تیر 1403 - 15:29:34
نگرانی شدید رژیم صهیونیستی از  توان رزمی حزب‌الله

نشریه انگلیسی «اکونومیست» با مقایسه توان نظامی رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان به نقل از مقام های نظامی و اطلاعاتی این رژیم هشدار داد که نابودی کامل حزب الله فعلاً ممکن نیست و جنگ تمام عیار به جان باختن ده ها هزار اسرائیلی منجر خواهد شد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، اکونومیست در گزارشی به مشکلات پیش روی رژیم صهیونیستی در به راه انداختن جنگ تمام عیار با حزب الله لبنان پرداخت و نوشت: اگر اسرائیل تصمیم به آغاز جنگ برای تضعیف حزب الله و عقب راندن آن بگیرد، ممکن است تهاجم زمینی محدود به جنوب لبنان به یک عملیات نظامی بزرگ منجر شود و ده ها هزار نفر در نتیجه موشکباران حزب الله کشته شوند.
اکونومیست بااشاره به جنگ ۳۳ روزه میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان افزوده است :  در سال ۲۰۰۶ نیروی هوایی اسرائیل روزانه حدود ۱۰۰ هدف را در لبنان مورد حمله قرار می داد و اکنون این قابلیت به بیش از ۳ هزار هدف افزایش یافته و حزب الله نیز  در ۹ ماه گذشته تضعیف شده و نزدیک به ۴۰۰ نیرو و بسیاری از زیرساخت های نظامی خود را در جنوب لبنان از دست داده است با این وجود، برخی منابع ارتش اسرائیل در مورد توان رزمی حزب الله هشدار می دهند.
 اکونومیست به نقل از یک افسر صهیونیستی که نام وی را فاش نساخت، نوشت: آمادگی حزب الله برای تهاجم زمینی اسرائیل به لبنان بسیار بهتر از آمادگی اوکراین در برابر تهاجم روسیه در فوریه ۲۰۲۲ است. ارتش اسرائیل پیشروی خواهد کرد، اما احتمالاً کندتر و با هزینه ای بسیار بیشتر از جنگ ۲۰۰۶.
خلیل هلو (Khalil Helou)، ژنرال بازنشسته لبنانی نیز به اکونومیست گفته است : حزب‌الله احتمالاً "ضربه نخست را دفع خواهد کرد" و سپس با "تاکتیک‌های چریکی" و از طریق شبکه تونلی گسترده ای که با کمک کره شمالی ساخته به جناحین و عقبه اسرائیل ضربه خواهد زد.
به نوشته اکونومیست، از سال ۲۰۰۶ چهار تغییر عمده رخ داده است. نخست آنکه حزب الله طیف وسیعی از پهپادهای انتحاری طراحی شده توسط ایران را تهیه کرده است. بسیاری از تانک ها و خودروهای زرهی ارتش اسرائیل دارای سامانه های حفاظت فعال هستند که می توانند با موشک های ضد تانک مقابله کنند. اما پهپادها نقاط آسیب پذیر فوقانی این خودروهای زرهی را هدف قرار می دهند. دوم، نیروی زمینی حزب الله توسعه یافته است. پس از جنگ سال ۲۰۰۶، نیروهای جوانتر حزب‌الله استدلال کردند که این گروه بیش از حد به استحکامات ثابت که می ‌توان آنها را مورد اصابت قرار داد یا دور زد، متکی است. در نتیجه نیروی نخبه رضوان ایجاد شد تا عمق ۲۰ کیلومتری اسرائیل را هدف قرار دهد. سوم، این گروه از مبارزه در کنار نیروی هوایی روسیه در سوریه به ارزش کلاهک های انفجاری بیشتر و سنگین تر پی برد و در نهایت، توان آتش حزب الله دقیق تر شده است. حزب الله اکنون به طور معمول از کوادکوپترهای کوچک برای شناسایی اهداف راکت هایش استفاده می کند.
به گفته یک منبع آگاه در ارتش اسرائیل، حزب الله همچنین پهپادهایی را برای شناسایی اهداف به پرواز در می آورد تا یکی دو روز بعد، حملات پهپادی "بسیار دقیقی" را علیه آنها انجام دهد. به گفته این درجه دار، موقعیت هایی که ارتش اسرائیل تصور می کرد به خوبی استتار شده بودند، بارها کشف شده و مورد اصابت قرار گرفته است.
اکونومیست در ادامه تصریح کرده است:  در گزارشی که بیش از ۱۰۰ کارشناس و مقام پیشین اسرائیلی پاییز پارسال تهیه و به وسیله دانشگاه رایشمن هرتزلیا گردآوری شد، هشدار داده شده که حزب الله ممکن است به مدت سه هفته ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ موشک در روز پرتاب کند که این نرخ پرتاب ۲۵ برابر راکت پراکنی سال ۲۰۰۶ و بزرگترین رگبار موشکی مداوم در تاریخ خواهد بود. حتی اگر ناوشکن ‌های آمریکایی موشک‌ های بزرگ‌ تر را منهدم کنند، پدافند هوایی اسرائیل در برابر فوج موشک ها منکوب خواهد شد و تلفات سنگینی به بار خواهد آمد که بر اساس برخی برآوردها به ده‌ ها هزار نفر خواهد رسید.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 13 تیر 1403 - 15:29:29