نگاهی به تحولات دویست و هفتادمین روز طوفان الاقصی

چهار شنبه 13 تیر 1403 - 14:20:13

شهادت 8 فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به رفح و خان یونس، افزایش شمار شهدای دانش آموز فلسطینی از ابتدای جنگ، یورش به کرانه باختری و افزایش زخمی‌های ارتش اسرائیل طی دو روز گذشته، از مهمترین تحولات دویست و هفتادمین روز  طوفان الاقصی است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز سه شنبه شهرهای رفح و خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند که در اثر آن، هشت نفر تا این لحظه به شهادت رسیده و شماری نیز زخمی شد‌ه‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین دستور داد بیمارستان اروپایی غزه در این منطقه را تخلیه کنند که به دنبال این تهدید، فلسطینیان مجبور شدند تجهیزات این بیمارستان، بیماران، مجروحان و آوارگان را به بیمارستان ناصر در غرب خان‌یونس منتقل کنند.
اواخر شب گذشته نیز 5 نظامی صهیونیست با بالگرد به بیمارستان سورتا در اشدود اشغالی منتقل شدند که حال دو تن وخیم گزارش شده و صهیونیست‌ها از آن به عنوان روز سخت دیگر برای ارتش متجاوز یاد می‌کنند. با زخمی شدن این نظامیان، شمار زخمی‌های ارتش اسرائیل طی دو روز گذشته به 44 نفر و تعداد کشته‌‌ها به سه نفر افزایش یافت.

سایر تحولات مهم غزه در 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است:

حمله گردان‌های المجاهدین به مواضع صهیونیست ها

گردان های المجاهدین اعلام کرد که با همکاری گردان‌های عمر القاسم توانستند تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را در محله الشجاعیه در شرق شهر غزه هدف حملات راکتی خود قرار دهند.گردان‌های شهدا الاقصی مستقر در اردوگاه نورشمس نیز  اعلام کردند که چهار تن از رزمندگان این گردان‌ها به دست اشغالگران صهیونیست در جریان حملات هوایی علیه این اردوگاه در شرق طولکرم به شهادت رسیدند.

این گردان‌ها تاکید کردند که شهادت رزمندگان فلسطینی تنها باعث تقویت اراده مبارزاتی نیروهای مجاهد در برابر دشمن صهیونیستی و پایبندی بر گزینه مقاومت می‌شود و پاسخ این نیروها به عملیات نظامیان صهیونیست تکان دهنده خواهد بود.در همین راستا نیروهای فلسطینی عناصر صهیونیست را در جریان حمله به شهر قلقیلیه هدف قرار دادند.

زخمی شدن 4021 نظامی صهیونیست از ابتدای جنگ غزه

رسانه‌های رسمی رژیم اسرائیل امروز سه شنبه گزارش دادند که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی (15 مهر ماه گذشته) تا به امروز 4021 نظامی رژیم اسرائیل زخمی شده‌اند که 2032 تن از آن‌ها از زمان حمله زمینی ارتش این رژیم به نوار غزه (پنجم آبان) زخمی ‌شده‌اند..

آوارگی هزاران فلسطینی در جنوب غزه بعد از تهدید ارتش اسرائیل

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که هزاران فلسطینی پس از آنکه رژیم اسرائیل تهدید کرد که خان‌یونس و رفح را هدف حملات خود قرار می‌دهد، خانه و کاشانه خود را رها کرده و آواره شده‌اند.ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی از شهروندان فلسطینی در رفح و خان‌یونس خواسته این مکان‌ها را تخلیه کنند.

شهادت 8672 دانش‌آموز از آغاز جنگ غزه

وزارت آموزش و پرورش غزه در بیانیه امروز خود اعلام کرد از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه 8672 دانش‌آموز به شهادت رسیده و 14583 نفر دیگر زخمی شده است.

درگیری‌های شدید با صهیونیست‌ها در طوباس

منابع فلسطینی از درگیری شدید بین رزمندگان مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در منطقه طوباس واقع در شمال کرانه باختری خبر دادند.

تخلیه بیمارستان اروپایی غزه در خان یونس

بعد از تهدید رژیم  اشغالگر صهیونیستی مبنی بر اینکه قصد حمله به شرق خان یونس را دارد، دستور داد بیمارستان اروپایی غزه در این منطقه را تخلیه کنند، فلسطینیان مجبور شدند تجهیزات این بیمارستان، بیماران، مجروحان و آوارگان را به بیمارستان ناصر در غرب خان‌یونس منتقل کنند.
رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب سه مورد کشتار در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۲۵ نفر شهید و ۸۱ نفر دیگر مجروح شدند.با احتساب این عدد، آمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی، به ۳۷ هزار و ۹۲۵ نفر و آمار مجروحان به ۸۷ هزار و ۱۴۱ نفر رسید.
پس از گذشت حدود ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.
رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 13 تیر 1403 - 14:15:43