درخواست نماینده پارلمان عراق از دولت این کشور

شنبه 29 مهر 1396 - 10:56:18
درخواست نماینده پارلمان عراق از دولت این کشور

بغداد- الکوثر: نماینده پارلمان عراق از دولت این کشور خواست به‌طور‌ رسمی از کشورهای جهان بخواهد که از ارائه هرگونه تسلیحات نظامی به کردستان پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ «عالیه نصیف»، عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق، از دولت خواست به‌طور‌ رسمی از کشورهای جهان بخواهد که از تسلیح گروه موسوم به «پیشمرگ‌های مسعود بارزانی» پرهیز کنند.

وی گفت: دولت آلمان بدون آنکه متوجه شود، با دادن تسلیحات به کردستان سبب وارد آمدن خسارت به نیروهای مسلح عراق شد.

این نماینده پارلمان عراق اعلام کرد: پیشمرگه‌های‌ مسعود بارزانی دیروز به خود جرئت داده و با موشک‌هایی‌ که دولت آن‌ها‌ با هدف مبارزه با گروه تروریستی داعش به آن‌ها‌ داده بود، به یگان های مسلح نیروهای مسلح عراق حمله کرده است. آلمان بدون اینکه بداند، با این اقدام سبب‌ساز‌ حملات پیشمرگه‌های‌ بارزانی به نیروهای مسلح عراق شد.

وی گفت: این خیانت از سوی فردی که حاضر است خود و ملتش را برای ماندن در قدرت ریاست به هر وسیله و قیمتی مسئله جدیدی نیست. با توجه به شرایط کنونی، دولت عراق ضرورت دارد از کشورهای جهان بخواهد که هر چه سریع‌تر‌ِ، تسلیح و تجهیز پیشمرگه‌های‌ بارزانی یا حکومت غیر قانونی را چه بهانه مبارزه با داعش با هر بهانه دیگری متوقف کنند.

نماینده پارلمان عراق در ادامه افزود: هر کشوری که اقدام به ارائه هر گونه تسلیحات سبک و سنگین یا متوسط به منطقه کردستان بدهد، شریک حملات پیشمرگه‌ها‌ به نیروهای مسلح عراق خواهد بود.


شنبه 29 مهر 1396 - 10:55:21

دسته بندی :