بغداد: لندن به مسئولیت خود عمل کند

چهار شنبه 26 مهر 1396 - 16:48:0
بغداد: لندن به مسئولیت خود عمل کند

بغداد- الکوثر: وزارت امور خارجه عراق از دولت انگلیس خواست به عمل به مسئوليت خود عاملان حمله به کنسولگری آن در لندن را بازخواست و مجازات کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت امور خارجه عراق روز چهارشنبه (امروز) اقدامات تروریستی گروهی قانون‌شکن را در حمله به کنسولگری عراق در انگلیس محکوم کرد و از کشورها خواست به مسئولیت خود در حمایت از دفاتر نمایندگی عراق عمل کنند.

«احمد محجوب»، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «وزارت امور خارجه اقدامات تروریستی گروهی قانون‌شکن را که ساختمان کنسولگری عراق را در منچسر با بمب‌های آتش‌زا هدف حمله قرار دادند، به شدت محکوم می‌کند.»

در این بیانیه تاکید شده است که «جدایی طلبان و تجزیه طلبان شکست خورده و نمی توانند بر حاکمیت و یکپارچگی عراق خدشه وارد کنند. وزارت امور خارجه عراق از مقامات انگلیس می خواهد این افراد قانون‌شکن، شورشگر و تروریست به سرعت مجازات شوند و تدابیر امنیتی در اطراف ساختمان کنسولگری و سفارت تشدید شود تا از چنین اقدامات زیانبار جلوگیری شود.»

در این بیانه تاکید شده است که وزارت امور خارجه عراق از همه کشورهای می خواهد به دامنه تدابیر امنیتی در اطراف ساختمان های دفاتر و نمایندگی های سیاسی عراق اضافه کنند تا از هرگونه اقدام تروریستی احتمالی جلویگری کنند.

 


چهار شنبه 26 مهر 1396 - 16:47:49