پایان نشست شورای عالی امنیت ملی ترکیه

دو شنبه 24 مهر 1396 - 17:46:24
پایان نشست شورای عالی امنیت ملی ترکیه

آنکارا- الکوثر، شورای عالی امنیت ملی ترکیه طی نشستی تصمیمات مهمی را در خصوص شمال عراق ، سوریه و موضوعات داخلی ترکیه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شورای عالی امنیت ملی ترکیه امروز به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور تشکیل جلسه داد و پس از یک ساعت و چهل دقیقه بحث و گفتگو در باره موضوعات داخلی و منطقه ای از جمله سوریه و عراق بیانیه ای صادر کرد.
در بیانیه پایانی این نشست که جنبه توصیه ای به کابینه را دارد چنین آمده است :
1-در باره تنش روادیدی با آمریکا و عملیات ادلب در شمال سوریه که با موفقیت ادامه دارد مذاکره صورت گرفت .
2-درباره تدابیر پس از همه پرسی شمال عراق مذاکره و بررسی های لازم صورت گرفت و توصیه می شود حریم هوائی ترکیه به روی پروازهای شمال عراق مسدود و کنترل گذرگاه مرزی خلیل ابراهیم به حکومت مرکزی بغداد تحویل داده شود ، در همین چارچوب بر اهمیت اقداماتی که از سوی دولت مرکزی بغداد در راستای تاسیس حاکمیت قانون اساسی و بمنظور یکپارچگی سیاسی و حفظ تمامیت ارضی صورت می گیرد تآکید شد.در همین راستا بر حساسیت آنکارا در خصوص عملیات کرکوک و لزوم حفظ هویت آن تاکید شد.
3-در راستای مبارزه با گروههای تروریستی از جمله فتو(جماعت فتح الله گولن متهم ردیف اول کودتا) ، پ ک ک ، ی پ گ / پ ی د و داعش بمنظور حفظ امنیت جانی ومالی مردم توصیه می شود وضعیت فوق العاده تمدید شود .
بنا بر خبرهای دریافتی موارد ذکر شده امشب در نشست هیئت وزیران مطرح و فردا برای گرفتن تآیید نهایی در صحن علنی مجلس به پارلمان این کشور ارائه خواهد شد .


دو شنبه 24 مهر 1396 - 17:46:14

دسته بندی :