ولید معلم: آمریکا در سوریه جز داعش همه چیز را نابود می‌کند

چهار شنبه 19 مهر 1396 - 16:59:33
ولید معلم: آمریکا در سوریه جز داعش همه چیز را نابود می‌کند

دمشق- الکوثر: وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد که ائتلاف آمریکایی به جز داعش، در حال نابود کردن همه چیز است.

به گزارش پايگاه شبکه الکوثر، «ولید المعلم» اعلام کرد [گروه به اصطلاح] ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا همه چیز را در سوریه به جز تروریست‌های داعش نابود می‌کند.

وی در دیدار با «سرگئی لاوروف»، همتای روس خود در شهر «سوچی» گفت: سوریه انحلال ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا را درخواست خواهد کرد. آمریکا از این ائتلاف برای نابودی کشور سوریه و طولانی کردن زمان جنگ در آن بهره برداری می‌کند.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین پس از این دیدار نیز به خبرنگار سانا گفت: به فضل ایستادگی مردم سوریه و جانفشانی نیروهای مسلح و همکاری روسیه، جمهوری اسلامی ایران و مقاومت لبنان، بحران سوریه در آخرین مرحله قرار دارد.

ولید المعلم درباره این دیدار خاطرنشان کرد: «درباره مسائل سیاسی، نظامی و نیز مسائل اقتصادی که قویا در روابط دو کشور روسیه و سوریه مطرح می‌شود، گفتگو و رایزنی صورت گرفت.»

وی گفت: «با لاوروف درباره وضع سوریه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کردیم و درباره ادامه رایزنی ها بین دو کشور در سطوح مختلف توافق صورت گرفت. همچنین، در این گفتگوها بر ضرورت پرداختن به برگزاری نشست هفتم گفتگوهای آستانه و نیز نشست گفتگوهای ژنو تاکید شد. افزون بر این، به تلاش‌های ارتش سوریه در مبارزه با دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره و گروهک های مرتبط با آن‌ها نیز اشاره شد.»

 در دیدار دوجانبه ولید معلم با همتای روس خود، سرگئی لاوروف نیز به پیروزی های ارتش سوریه و حمایت های نیروی هوایی روسیه اشاره کرد و گفت این پیروزی ها حل‌وفصل بحران سوریه را موفقیت‌آمیز کرده است.

لاوروف در این دیدار تاکید کرد: «امروز، برای ما فرصت برای بررسی جوانب سیاست خارجی و شراکت بین خودمان و در وهله اول حل‌وفصل سیاسی [بحران سوریه] در سایه موفقیت هایی که ارتش سوریه با کمک نیروی هوایی روسیه کسب کرده، به دست آمده است.»

وی گفت: «ما قاطعانه، در برابر هرگونه تلاش برای سیاسی کردن موضوع [استفاده از] سلاح‌های شیمیایی و تلاش ها برای متهم کردن سوریه بدون اجرای تحقیقات حرفه ای خواهیم ایستاد.»

لاوروف تاکید کرد: «در چارچوب مجمع عمومی سازمان ملل و شورای حقوق بشر، تلاش هایی برای سیاسی کردن موضوع حل وفصل بحران سوریه صورت می‌گیرد و در این خصوص اتهام های یکجانبه ای مطرح می‌شود، اما ما مانند گذشته، با قاطعیت در برابر این تلاش ها خواهیم ایستاد.»

بر اساس این گزارش، لاوروف افزود: «امروز، با ولید المعلم همکاری بین هیئت‌های دو کشور در عرصه بین‌الملل و در مقدمه آن در نیویورک و ژنو گفتگو کردیم. در این گفتگوها به تلاش‌های مشترک دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم نیز اشاره شد.»

 


چهار شنبه 19 مهر 1396 - 16:59:25