آزادسازی نقاط مرزی سوریه با اردن

چهار شنبه 19 مهر 1396 - 14:5:46
آزادسازی نقاط مرزی  سوریه با اردن

دمشق- الکوثر: ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان با آن، تپه ها و نقاط منطقه مرزی با اردن را آزاد کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نیروهای ارتش سوریه و متحدانش  همه تپه ها ومناطق منطقه واقع در مرزهای مشترک سوریه - اردن در ریف جنوب شرقی دمشق را آزاد کردند به طوری که مساحتی درحدود دوازده هزار کیلومتر مربع از حضور تروریست ها پاکسازی شد .

براساس این گزارش، عملیات نظامی که توسط ارتش سوریه و هم پیمانان آن صورت گرفت از نیمه های ماه مه گذشته آغاز شد که بر اساس آن استان السویداء پاکسازی شد. همچنین نیروهای ارتش توانستند مساحتهای گسترده ای را که به سه هزار کیلومتر مربع برآورد می شود و ارتفاعات و تپه های مختلفی را شامل می شود آزاد کنند.

یکی از فرماندهان ارتش سوریه گفت: «مجموعه ای از اهداف محقق شد. اولا؛ بر ارتفاعات و به ویژه مناطق مرزی تسلط یافتیم و مانع از ورود تروریستها به خاک سوریه شدیم. ثانیا؛ طرح صهیونیستی - آمریکایی - سعودی را که درباره ایجاد منطقه جدا شده در جنوب سوریه به اجرا درآمده بود با شکست مواجه کردیم. رژیم صهیوینستی تلاش می کرد با بهانه مبارزه با گروههای مسلح به این منطقه وارد شود. ثالثا؛ ممانعت از ایجاد پایگاه هوایی توسط آمریکا در این منطقه از اهداف محقق شده است. مورد چهارم که خیلی مهم است :آن که گروههای مسلح تروریستی مانند داعش و جبهه النصره و اسود الشرقیه و جیش العشایر را در این مناطق نابود و ریشه کن کردیم و این مناطق را پاکسازی کردیم».

 مراکز مرزی با اردن در استان السویداء از پاسگاه شماره یکصد و بیست و هشت تا پاسگاه شماره یکصد و پنجاه و چهار آزاد شده است و آزادی مناطق در ریف جنوب شرقی دمشق نیز از پاسگاه یکصد و پنجاه و پنج تا پاسگاه یکصد و نود و هفت را در بر می گیرد.


چهار شنبه 19 مهر 1396 - 14:5:38

دسته بندی :