سید حسن نصرالله: بر خلاف خواست آمریکا غده سرطانی داعش در حال نابودی است

یک شنبه 16 مهر 1396 - 17:44:17
سید حسن نصرالله:  بر خلاف خواست آمریکا غده سرطانی داعش در حال نابودی است

بیروت- الکوثر: دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کر که داعش غده سرطانی است که فقط باید نابود و ریشه کن شود و این برخلاف خواست آمریکاست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ سید حسن نصرالله در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت هفتمین روز شهادت «علی هادی عاشق» و «محمد حسن ناصرالدین» در شهرک «العین» در منطقه بقاع شمالی برگزار شد گفت: مقاومت هیچ تک فرزنی را از خانواده‌های‌ برای حضور در میدان‌های‌ نبرد قبول نمی‌کند‌، مگر اینکه اجازه پدر و مادر خود را داشته باشند. ما مدتی بود که از پذیرش تک فرزندان خودداری می کردیم، اما پدر و مادرها به پایگاها ها و مراکز حزب الله رجوع می کردند، درخواست می کردند که فرزندانشان برای حضور در نبرد پذیرفته شوند که این یکی از نقاط قوات مقاومت است.

وی گفت: شهید فرمانده حاج عباس یکی از فرماندهان اصلی یمدان در آزادی دوم بود.

وی تأکید‌ کرد: جنگ با داعش فقط با نابودی آن از عرصه پایان می‌یابد‌. اخیرا، داعش از شرق حلب، حماه، حمص، تدمر و سخنه و دیرالزور بیرون رانده شد. امروز، در بخشی از شهر دیرالزور داعش وجود دارد.

سید حسن نصرالله گفت: اجازه دادن به ماندن برای داعش خطری برای عراق، سوریه و کل منطقه است. برخی‌ها‌ برای جلوگیری از نابودی داعش تلاش می‌کند‌. کسی که برای جلوگیری از نابودی داعش تلاش می‌کند‌، آمریکایی ها هستند. در سوریه نیروهای مورد حمایت سوریه از نابودی داعش جلوگیری می‌کنند‌. نیروی هوایی آمریکا در برخی مناطق از اقدام ارتش سوریه و گروه‌های‌ مقاومت برای پیشروی به مناطق تحت تسلط داعش جلوگیری می‌کند‌. به نیروهای مورد حمایت آمریکا اجازه پیشروی داده می‌شود‌، اما از پیشروی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت جلوگیری می‌شود‌.

وی گفت: اگر مرجعیت و دولت و ملت عراق بر نابودی داعش پافشاری نمی‌کردند‌، آمریکا به دنبال طولانی کردن حیات داعش برای ده سال بود. پافشاری عراقی‌ها‌ سبب فیصله دادن به وجود داعش شد. آمریکا نمی خواست داعش در منطقه پایان یابد.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: مشکل واقعی آمریکا با ایران این است که ایران سبب شکست طرح آمریکا در منطقه شد. داعش که همه جهان در تروریستی بودن آن اتفاق نظر دارند، ساخته دست آمریکا و عربستان سعودی است، اما ایران به حمایت از تروریسم متهم می‌شود‌. اتهام برای دستیابی ایران برای سلاح اتمی نیز دروغ بزرگ است.

وی افزود: راهبرد ترامپ علیه ایران بر کل منطقه تاثیرگذار خواهد بود زیرا ایران قدرت بزرگ منطقه است.

نصرالله افزود: عربستان تمام تلاش خود را به کار گرفت، اما شکست خورد.امروز عربستان در کنار اسرائیل خطری برای امنیت و ثبات منطقه و ملت های آن به شمار می رود.

 


یک شنبه 16 مهر 1396 - 17:43:33