چرا نمایندگان عراقی مراسم تشییع را ترک کردند؟

جمعه 14 مهر 1396 - 16:34:15
چرا نمایندگان عراقی مراسم تشییع را ترک کردند؟

بغداد- الکوثر: یکی از نمایندگان پارلمان عراق علت اقدام برخی از نمایندگان پارلمان عراق را در ترک مراسم تشییع جنازه شرح داد.

به گزارش خبرگزاری رسانه‌های عراق (واع)، «حیدر المولی»، عضو فراکسیون «ائتلاف دولت قانون» در پارلمان عراق، روز جمعه (امروز) اعلام کرد برخی از نمایندگان پارلمان عراق مراسم تشییع جنازه «جلال طالبانی»، رئیس جمهور پیشین عراق، را ترک کردند.

وی علت اقدام این نمایندگان را اعتراض به قرار داده شدن پیکر جلال طالبانی در پرچم منطقه کردستان عراق و نه پرچم عراق عنوان کرد.

حیدر المولی در این باره گفت: «به همراه شمالی از نمایندگان پارلمان عراق در مراسم تشییع جنازه جلال طالبانی رئیس جمهور پیشین عراق، در سلیمانیه حاضر شدیم؛ اما نیم ساعت پس از رسیدن ما به فرودگاه سلیمانیه با دیدن اینکه به پروتکل رسمی درباره مراسم تشییع عمل نمی شود، غافلگیر شدیم.»

وی گفت: «از این غافلگیر شدیم که دیدیم جنازه رئیس جمهور فقید نه در پرچم عراق بلکه در پرچم منطقه کردستان قرار داده شده است که به‌طور واضح اهانت به رئیس جمهور فقید بود.»

این نماینده پارلمان عراق خاطرنشان کرد: «ما که نزدیک به 10 نماینده پارلمان عراق بودیم، با دیدن این صحنه مراسم را ترک کردیم و با همان هواپیمایی که از بغداد به سلیمانیه رفته بودیم، به بغداد بازگشتیم.»


جمعه 14 مهر 1396 - 16:34:5

دسته بندی :