اذعان پادشاه به شکست گزینه‌ نظامی در سوریه

پنج شنبه 13 مهر 1396 - 16:2:38
اذعان پادشاه به شکست گزینه‌ نظامی در سوریه

تهران- الکوثر: پادشاه عربستان سعودی در سوریه که بزرگ‌ترین حامی تروریست‌ها در سوریه به شمار می‌رود و همیشه از گزینه نظامی در این کشور سخن گفته است، اذعان کرد که حل‌وفصل در سوریه از راه سیاسی ممکن است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «سلمان بن‌عبدالعزیز»، پادشاه عربستان سعودی که به روسیه سفر کرده در دیدار با «ولادمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، گفت: باید راه حلی سیاسی برای بحران سوریه پیدا شود که یکپارچگی این کشور را حفظ کند.

سلمان بن عبد العزیز با تکرار ادعاهای همیشگی و واهی علیه جمهوری اسلامی ایران، در مذاکرات رسمی خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت عربستان و روسیه در بسیاری از پرونده ها با هم اتفاق نظر دارند.

وی افزود ما به تشدید تلاشها برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و خشکاندن منابع آن علاقه مند هستیم. ما بر اهمیت حل وفصل سیاسی بحران یمن تأکید داریم. از حل وفصل سیاسی بحران سوریه حمایت می کنیم. ما بر حمایت از عراق و تمامیت ارضی آن و سلامت جبهه داخلی اش تأکید می کنیم.

پادشاه عربستان سعودی اعلام کرد: در این خصوص متقاعد شده است که فرصت هایی برای ایجاد تنوع در همکاری های اقتصادی میان این کشور با روسیه وجود دارد.

 

 

 


پنج شنبه 13 مهر 1396 - 16:2:23