اذعان نماینده حزب بارزانی: به قدرت‌های بزرگ متکی هستیم

پنج شنبه 13 مهر 1396 - 15:23:16
اذعان نماینده حزب بارزانی: به قدرت‌های بزرگ متکی هستیم

بغداد- الکوثر: عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان در مجلس نمایندگان عراق مدعی شد که قدرت های بزرگ مانع از هرگونه اقدام ترکیه و ایران علیه کردستان می شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خانم «نجیبه نجیب»، گفت: «سخنان و تهدیدهای [مقامات] ترکیه و ایران تاثیری بر تلاش کردستان برای جدایی نخواهد داشت. کردها ظرف 26 سال گذشته ثابت کرده‌اند که خطری برای کسی نیستند. آن‌ها بهترین روابط را با ایران و ترکیه دارند.»

وی گفت: «کردها خواهان احقاق حقوق خود در چارچوب کیان و تشکیلات خود پس از ناتوانی دولت عراق در فراهم کردن چنین حقوقی برای خودشان هستند.»

عضو حزب دمکرات کردستان عراق تاکید کرد: «دیگر دوره حمله نظامی گذشته است. برخی کشورهایی که در منطقه دارای منافع هستند، بزرگ تر از ایران و ترکیه هستند. از این رو، این کشورها از دخالت های نظامی در کردستان جلوگیری خواهند کرد.»

نجیبه نجیب افزود: «اقدام ترکیه در قطع روابط خود با کردستان بیش از آنکه به ضرر کردستان باشد، به ضرر ترکیه خواهد بود؛ زیرا کردستان شریان حیاتی برای ترکیه به شمار می‌رود و در نتیجه چنین اقدامی سبب تشدید اوضاع داخلی ترکیه خواهد شد؛ زیرا در منطقه مجاور کردستان، کردهای ترکیه ساکن هستند و آن‌ها بر دولت خود تاثیرگذار خواهند بود.»

 

 

 


پنج شنبه 13 مهر 1396 - 15:22:49

دسته بندی :