ترکیه هم حریم هوایی خود را به روی اقلیم کردستان عراق بست

یک شنبه 2 مهر 1396 - 16:54:56
ترکیه هم حریم هوایی خود را به روی اقلیم کردستان عراق بست

انکارا - الکوثر: پس از ایران، شورای عالی امنیت ملی ترکیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد از این پس آسمان این کشور بر روی هواپیماهایی که به مقصد و یا از مبدا استان کردستان عراق پرواز کنند، بسته خواهد بود.

شورای امنیت ملی ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از این پس آسمان این کشور بر روی هواپیماهایی که به مقصد و یا از مبدا استان کردستان عراق پرواز کنند، بسته خواهد بود.

پیش از این نیز سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ایران اعلام کرده بود که به درخواست دولت مرکزی عراق، کلیه پروازهای ایران به مقصد فرودگاه‌های سلیمانیه و اربیل و همچنین پروازهای عبوری از فضای کشورمان از مبدا اقلیم کردستان متوقف شد.

درهمین حال، وزیر دفاع ملی ترکیه گفت: همه گزینه ها درباره شمال عراق روی میز است و در هنگام لزوم آن را اجرا خواهیم کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه، نورالدین جانیکلی دیروز همزمان با بررسی تمدید مجوز عملیات برون مرزی ارتش ترکیه در عراق و سوریه با بیان این مطلب، گفت: جهان می داند که ما بلوف نمی زنیم.
وی با اشاره به برگزاری نشست فوق العاده مجلس ترکیه برای تمدید مجوز عملیات برون مرزی گفت هنوز 40 روز به پایان مدت مجوزی که سال قبل تمدید شده بود، مانده است. این موضوع به صورت مستقیم با همه پرسی در شمال عراق مرتبط است.
جانیکلی هشدار داد، از دیدگاه ترکیه برگزاری این همه پرسی خلاء‌امنیتی جدی ایجاد خواهد کرد و منطقه را به دایره آتش سوق خواهد داد. لذا باید مانع آن شد.
وزیر دفاع ملی ترکیه گفت: برداشتن برخی گام ها پیش از برگزاری همه پرسی مذکور اقدامات سنجیده نیست و نتیجه آن پرداخت تاوان سنگین تر خواهد بود.
وی افزود: شوخی نمی کنیم. هیچکس تردید نکند که در هنگام لزوم گزینه هایی که روی میز است، اجرا خواهد شد.


یک شنبه 2 مهر 1396 - 16:54:45

دسته بندی :