روزنامه‌‌نگار پیشکسوت عرب با اشاره به تهدیدهای ترامپ علیه ایران:

ترامپ با آتشی بازی می‌کند که صهیونیست‌ها هیزم آن خواهند بود

پنج شنبه 30 شهریور 1396 - 11:24:22
ترامپ با آتشی بازی می‌کند که صهیونیست‌ها هیزم آن خواهند بود

تهران- الکوثر: روزنامه‌نگار پیشکسوت و سرشناس فلسطینی‌تبار با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تاکید کرد که ترامپ با گوش سپردن به دیکته‌های صهیونیست‌ها، با آتشی بازی می‌کند که ممکن است پایانی برای صهیونیست‌ها باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبدالباری عطوان در یادداشتی در روزنامه «رای الیوم» درباره سخنان «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نوشت: کسی که سخنان ترامپ را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد دنبال کرده باشد به دو نتیجه می رسد که یکی این است سخنان او با سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به طور کامل هماهنگ است و دیگر اینکه او بر طبل جنگ با ایران می کوبد.

ترامپ در سخنان خود اعلام کرد که درباره توافق هسته ای با ایران تصمیم گیری کرده است. گمانه زنی بسیاری بر این است که وی تصمیم گرفته است از این توافق خارج شود.

تنها حامی ترامپ دراین موضع، اسرائیل است و اتحادیه اروپا به ویژه امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با چنین تصمیمی مخالفت کرد و خواستار پایبندی به توافق هسته ای شد.

ترامپ به طور دقیق اوامر اسرائیل را اجرا می کند و در حال سوق دادن کشورش و جهان و به ویژه خاورمیانه (غرب آسیا) را به جنگی ویرانگر است که مسلمانان قربانی آن خواهند شد.

بی هیچ شکی، ایران در قبال تلاش برای لغو توافق‌نامه‌ای که درباره آن حدود پنج سال با شش کشور بزرگ مذاکره کرد، بی تفاوت نخواهد نشست و این امر در سخنان حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، که گفت کشورش آماده هرگونه سناریویی است، نمایان است.

ترامپ پس از شکست طرح های آمریکا در سوریه و کل منطقه و به علت تحقیری که از کیم جونگ اون، رئیس جمهور کره شمالی شد و آمریکا را با موشک های بالستیک و هسته ای فوق پیشرفته خود تهدید کرد، خواهان بازگشت به منطقه خاورمیانه و آتش افروزی جنگ در آن است؛ زیرا می داند که کشورهای نفت خیز هزینه این جنگ را خواهند داد و از قربانی شدن شهروندانشان بیمی ندارند.

این روزنامه نگار پیشکسوت در ادامه افزود: اسرائیلی‌ها که برای چنین جنگی تحریک می کنند، بهای سنگینی خواهند داد. آنها نیز در طول چنین جنگی و نه پس از آن در امن نخواهند بود؛ زیرا صدها هزار موشک شهرها و شهرک های آنها را از ایران، سوریه و جنوب لبنان هدف قرار خواهند داد و چنین جنگی بی گمان «مادر جنگ‌ها» و چه بسا آخرین جنگ در منطقه خواهد بود. آمریکایی‌ها می توانند نیروها و ناوهای خود را از منطقه خارج کنند، اما اسرائیلی ها کجا خواهند رفت؟ آیا آنها نیز با آمریکایی ها خواهند رفت؟

به طور اجمالی، ترامپ با آتش بازی می کند و اگر او مهار نشود و جلوی رفتارهای جنون آمیز او و خودکامگی او گرفته نشود،  آتش چنین جنگی ممکن است نه فقط دستهای او بلکه میلیون ها بی گناه را بسوزاند.


پنج شنبه 30 شهریور 1396 - 11:24:13