ذوق‌زدگی روزنامه‌های سعودی از سخنان ضد ایرانی ترامپ

چهار شنبه 29 شهریور 1396 - 15:50:21
ذوق‌زدگی روزنامه‌های سعودی از سخنان ضد ایرانی ترامپ

تهران- الکوثر: روزنامه‌های سعودی هماهنگ با یکدیگر تهدیدهای رئیس جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را برجسته کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه‌های کشورهای مختلف عربی سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بر اساس رویکردهای خود در قبال ایران پوشش دادند.

روزنامه‌های عربستان سعودی مانند «الشرق الاوسط»، «الحیاه»، «الریاض»، «عکاظ»، «الوطن» به استقبال از سخنان ضد ایرانی ترامپ رفته و با شتابزدگی به انعکاس این سخنان پرداختند.

الشرق الاوسط با خرسندی و خوشحالی از سخنان ترامپ تیتر «ترامپ ایران سرکش و کوره شمالی انتحاری را تهدید کرد» را برای سخنان ترامپ انتخاب کرد و بار دیگر با فرافکنی و ادعاهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

روزنامه الحیاه و عکاظ عربستان نیز بخشی از سخنان ضد ایرانی ترامپ را تیتر خود برگزید و هماهنگ و همساز با دیگر رسانه‌های سعودی اتهام‌های همیشگی و واهی خود علیه ایران را واگویه کرد.

در بین روزنامه لبنان، روزنامه الاخبار نیز بخشی از سخنان رئیس جمهور آمریکا را بازتاب قرار داد، اما با نگاه نقادانه و تحلیلی. این روزنامه به بخشی از سخنان ترامپ درباره اسکان آوارگان سوری و عراقی در کشورهای همسایه آن‌ها اشاره کرد و نوشت این سخنان اهداف پنهانی آمریکا را فاش کرد.

این روزنامه درباره تهدیدهای ترامپ درباره برجام تیتر «ترامپ در حال زمینه چینی برای لغو توافق هسته‌ای است» را برگزید و نوشت: پس از سخنان ترامپ درباره توافق هسته‌ای با ایران، رئیس جمهور آمریکا درباره خروج از این توافق هشدار داد.

روزنامه های وابسته به جریان چهارده مارس که مورد حمایت عربستان سعودی است، نیز همگام با روزنامه های سعودی بیشتر تهدیدهای ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران را بازتاب قرار دادند.

روزنامه‌های برخی کشورهای عربی مانند الجزایر و مصر، اما از کنار سخنان و تهدیدهای ترامپ بی تفاوت عبور کردند.

101/103


چهار شنبه 29 شهریور 1396 - 15:50:6