مجادله مقام قطری و عربستانی درباره ایران+متن و ویدئو

چهار شنبه 22 شهریور 1396 - 12:3:40

تهران- الکوثر: نماینده قطر در اتحادیه عرب جمهوری اسلامی ایران را کشوری شریف توصیف کرد که این توصیف سبب خشم نماینده سعودی شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «سلطان بن‌سعد المریخی» نماینده قطر در اتحادیه عرب در نشست این اتحادیه خطاب به نماینده عربستان سعودی گفت: «شما ما را به دوستی با ایران متهم می‌کنید، به خدا قسم که ایران واقعا ثابت کرده است که کشوری شریف است. ایران ما را مجبور نکرده است که سفارت خود را جایی باز کنیم یا ببندیم. ما با عربستان ابراز همبستگی کردیم و در کمک به عربستان سفیر خود را از ایران فرا خواندیم.»

در این نشست، «احمد قطان» نماینده عربستان سعودی در اتحادیه عرب و سفیر این کشور در قاهر به این سخنان واکنش نشان داد و جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و با لحن تهدید آمیز خطاب به نماینده قطری نیز گفت: «نماینده قطر در اتحادیه عرب می گوید که ایران کشور شریفی است. این مضحک است! ایران کشوری است که علیه کشورهای حاشیه خلیج فارس توطئه می کند. ایران شبکه‌های جاسوسی در بحرین و کویت دار و سفارت عربستان را آتش زد، حالا آیا این کشور شریف است؟ این روشی است که قطر به آن عادت دارد. قطر از داشتن روابط با ایران پشیمان خواهید شد.»

پس از این سخنان تهدید‌آمیز نماینده عربستان، نماینده قطر در سخنانی گفت: «سخنان نماینده عربستان تهدید‌آمیز است و شما در سطح چنین تهدیدی نیستید.»

نماینده عربستان با قطع سخنان نماینده قطع وقیحانه پاسخ داد: «هستم.»

نماینده قطر بار دیگر به او گفت: «تو در سطح چنین حرف‌هایی نیست، ساکت شو» که نماینده عربستان بار دیگر به صورت تهدید‌آمیز گفت:« هستم، تو ساکت شو.»


چهار شنبه 22 شهریور 1396 - 12:1:53