مسئولیت آنگ سان سوچی در دولت میانمار

سه شنبه 21 شهریور 1396 - 16:59:17
مسئولیت آنگ سان سوچی در دولت میانمار

تهران- الکوثر: آنگ سان سوچی در ساختار سیاسی میانمار حاکم و رهبر عملی میانمار به‌شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رسانه‌ها در خبرها و گزارش‌های خود درباره فاجعه نسل‌کشی در میانمار برای خانم «آنگ سان سوچی» سمت‌ها و مسئولیت‌های مختلفی عنوان می‌کنند، اما باید گفت که وی در رأس دولت و حاکمیت این کشور قرار دارد.

آنگ سان سوچی، (زاده ۱۹۴۵) رهبر حزب حاکم « اتحادیه ملی برای دموکراسی» است. سمت و نقش او به‌عنوان «دوفاکتو» رئیس دولت است که هم‌سطح نخست‌وزیر است. «دوفاکتو» اصطلاحی‌است به زبان لاتین که مترداف «درواقع یا درعمل» در زبان فارسی است. در ادبیات بین‌المللی و در سازمان ملل متحد از این لغت به‌طور رسمی استفاده می‌شود. در اصطلاح حقوقی، معادل غیررسمی و آنچه عملاً هست به کار می‌رود.

آنگ سان سوچی، که برنده جایزه صلح نوبل است، به عنوان رهبر میانمار قدرت را به طور مطلق در اختیار دارد و از مخالفان حکومت نظامی سابق میانمار بود.

در انتخابات سال ۲۰۱۵ حزب «اتحادیه ملی برای دموکراسی» به رهبری خانم سوچی توانست اکثریت آراء نمایندگان پارلمان را به دست آورد.

به دلیل مخالفت قانون اساسی میانمار با ریاست جمهوری خانم سوچی به دلیل داشتن فرزندانی که تابعیت انگلستان را دارند، «هتین‌چیاو» همراه همیشگی و قدیمی او به‌عنوان رئیس جمهور میانمار انتخاب شد، اما قدرت اصلی در دست خانم سوچی است.

بنابراین، وی در مقام رئیس حزب حاکم، از قدرت واختیارات رهبر مطلق یک کشور برخوردار است و مسئول مستقیم نسل‌کشی مسلمانان این کشور به‌شمار می رود.


سه شنبه 21 شهریور 1396 - 16:59:0

دسته بندی :