اذعان مقام صهیونیست به ناتوانی آن در برابر ایران

یک شنبه 19 شهریور 1396 - 9:44:20
اذعان مقام صهیونیست به ناتوانی آن در برابر ایران

تهران- الکوثر: معاون سابق فرمانده ارتش اسرائیل اعتراف کرد اسرائیل به تنهایی توان مواجهه با ایران را ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سرلشکر یئیر گولان روز گذشته (شنبه) در مرکز تحقیقات سیاست‌های خاورمیانه در واشنگتن، درباره مواجهه (نظامی) میان اسرائیل و ایران گفت: «تل‌آویو برای تحقق پیروزی بر ایران نیاز به آمریکا دارد و بهتر است اعتراف کنم این، یک حقیقت است.»

وی افزود: «اسرائیل برای پیروزی بر ایران به حمایت‌های آمریکا چشم دوخته است. ما نمی‌توانیم این کار را به تنهایی انجام دهیم. در جهان معاصر تهدیدات زیادی از راه اینترنت، گروه‌های تروریستی و موج پناه‌جویان انجام می‌شود که نیاز ما را به همکاری، بیش از پیش نشان می‌دهد.»

مطبوعات اسرائیل این اظهارات را که از زبان یک ژنرال عالی‌رتبه بیان شده است، بی‌سابقه خواندند، ژنرالی که کمتر از شش ماه پیش در خدمت ارتش بوده است.

گولان گفت: «بنابراین، من انتظار دارم همکاری‌های میان آمریکا و اسرائیل در آینده توسعه یابد و به نسبت گذشته با اهمیت بیشتری تلقی شود، از آن جهت که اسرائیل تهدید ایران را بزرگتر از تهدید داعش می‌داند، زیرا ایران بسیار پیشرفته‌تر و متمدن‌تر است.»

این ژنرال اسرائیلی تصریح کرد: «تهران دارای زیرساخت‌های علمی خوب، صنعت خوب، دانشمندان خوب و جوانان با استعداد است. بنابراین، من معتقدم که نمی‌توانیم به تنهایی با آن‌ها مواجه شویم، نمی‌توانیم.»

وی در پایان گفت:‌ «ببینید ایرانی‌ها چگونه در منطقه کار می‌کنند، آن‌ها بسیار هوشمندانه رفتار می‌کنند، آن‌ها با هزینه‌ای کم بیشترین بهره‌ها را می‌برند.»


یک شنبه 19 شهریور 1396 - 9:44:7

دسته بندی :