تشریح جنایات ضد مسلمانان روهینگیایی در میانمار

یک شنبه 19 شهریور 1396 - 9:27:42
 تشریح جنایات ضد مسلمانان روهینگیایی در میانمار

فعال و وبلاگ نویس روهینگیایی گفت: همه کشورهای اسلامی باید با قطع روابط تجاری و تحت فشار قرار دادن دولت میانمار به جنایات این کشور ضد مسلمانان خاتمه دهند.

تهران- الکوثر: «نی سان لوئین» فعال سیاسی و وبلاگ‌نویس روهینگیایی با بیان اینکه از آغاز دور تازه حملات به مسلمانان روهینگیایی، نزدیک به 300 هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود و حرکت به سمت بنگلادش شده‌اند، افزود: هدف دولت میانمار بیرون راندن مسلمانان از سرزمین پدریشان است.

«نی سان لوئین» با بیان اینکه مسلمانان روهینگیایی از سال 1784، در این ناحیه زندگی می‌کرده‌اند، گفت: «دولت چشم به زمین‌های مسلمانان دوخته است و به همین خاطر آنان را به بنگالی بودن متهم می‌کند.

فعال سیاسی و وبلاگ‌نویس روهینگیایی افزود: پس از استقلال برمه در سال 1948، مسلمانان به عنوان یکی از اقلیت‌های رسمی کشور شناخته شدند و حقوق کامل شهروندی داشتند اما پس از تغییر قوانین شهروندی در سال 1982، به مردمی بی‌کشور در کشور خودشان تبدیل شدند.

این فعال روهینگیایی با اشاره به اینکه نیروهای دولتی حتی به کودکان و پیران هم رحم نمی‌کنند، گفت: ارزیابی‌های محلی از کشته شدن بیش از 4000 نفر در حملات هفته‌های اخیر ارتش و افراط‌گرایان محلی به اقلیت مسلمان حکایت دارد.

«نی سان لوئین» با انتقاد از «آنگ سان سوچی» برنده جایزه صلح نوبل و وزیر خارجه و مشاور دولت میانمار گفت: از سوچی انتظار حمایت از مسلمانان را نداشته باشید.

سوچی که در سال 1991 برنده جایزه صلح نوبل شده است اکنون از سوی برخی کشورها متهم است که چرا درباره اوضاع سخت و طاقت فرسای مسلمانان روهینگیا سکوت اختیار کرده است؟

بر اثر حملات ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیایی در استان راخین، غرب این کشور که از 25 اوت گذشته آغاز شده است، هزاران نفر کشته و زخمی و حدود 300 هزار نفر آواره شده‌اند. مسلمانان در میانمار از هیچ حق شهروندی برخوردار نیستند.

منبع: فارس


یک شنبه 19 شهریور 1396 - 9:27:31

دسته بندی :