مسلمانان هندی هم نسل‌کشی در میانمار را محکوم کردند

شنبه 18 شهریور 1396 - 14:28:33
مسلمانان هندی هم نسل‌کشی در میانمار را محکوم کردند

مسلمانان شهر لکنهو مرکز ایالت اوتارپرادش هند با برگزاری راهپیمایی جنایت و نسل کشی مسلمانان روهینگیا در میانمار را محکوم کردند.

لکنهو-الکوثر:  مسلمانان شهر لکنهو با سردادن شعارهایی از سازمان های بین المللی و کشورهای اسلامی خواستند با زیر فشار قراردادن دولت میانمار مانع ادامه کشتار مسلمانان بی دفاع میانمار توسط نظامیان و بودائیان افراطی شوند.
مولانا سید کلب صادق نقوی امام جمعه لکنهو در جمع راهپیمایان با محکوم کردن قتل عام مسلمانان گفت که سکوت سازمان ملل و دیگر مدعیان حقوق بشر نسبت به این جنایت ها، لکه ننگی برای این سازمان ها و کشورها است .
وی افزود: کشورهای اسلامی باید با وحدت و یکپارچگی از تمام توان خود برای توقف این جنایات و کمک به مظلومان روهینگیایی استفاده کنند.
مولانا رضا حسین یکی دیگر از علما هند با اشاره به سکوت آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی در برابر کشتار مسلمانان اظهار کرد اقدام ضد بشری دولت میانمار با حمایت تعدادی از کشورهای غربی صورت می گیرد.
وی تصریح کرد سکوت کشورهای غربی و مدعی حقوق بشر در برابر جنایت دولت میانمار شرم آوار است.
مولانا فیروز حسن یکی دیگر از فعالان اجتماعی اظهار کرد سکوت و بی تفاوتی کشورهای اسلامی در برابر این جنایت بزرگ غیر قابل توجهی و باعث تاسف است.
وی خواستار وحدت کشورهای اسلامی در بر ابر حملات به مسلمانان شد.
شماری از مسلمانان هند روز گذشته نیز با برگزاری تجمع و راهپیمایی در دهلی نو پایتخت هند خشونت و نسل کشی ارتش و بودائیان میانمار علیه مسلمانان را محکوم کردند.
معترضان با سردادن شعارهای مرگ بر میانمار ، مرگ بر آنگ سان سوچی و شرم برسوچی خواستار پایان خشونت علیه مسلمانان میانماری شدند.
در هفته های اخیر بر اثر حمله ارتش و بودایی های افراطی به مسلمانان روهینگیایی در این کشور، بیش یکهزار نفر کشته شده اند.
این حمله از سوم شهریور پس از حمله گروهی مسلح به پایگاههای ارتش و مراکز پلیس میانمار در راخین آغاز و منجر به حمله گسترده نیروهای دولتی به مسلمانان شد.
گفته می ‌شود در این مدت بیش از ۶۰ هزار خانه متعلق به مسلمانان روهینگیا توسط نیروهای دولتی میانمار و بودایی های تندرو به آتش کشیده شده است.
به گفته دولت بنگلادش، میانمار از سه روز پیش بخشی از مرزهای خود با این کشور را برای جلوگیری از بازگشت مسلمانان ‘روهینگیایی’ که از خشونت های اخیر در میانمار به بنگلادش گریخته اند، مین گذاری کرده است


شنبه 18 شهریور 1396 - 14:28:24

دسته بندی :