آیا صهیونیست‌ها از سفر نصرالله به دمشق اطلاع داشتند؟

دو شنبه 13 شهریور 1396 - 10:7:41
آیا صهیونیست‌ها از سفر نصرالله به دمشق اطلاع داشتند؟

تهران- الکوثر: یک روزنامه عرب‌زبان تاکید کرد که سید حسن نصرالله با سفر به دمشق شکست دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را عیان و آشکار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه عرب‌زبان «رأی الیوم» در گزارشی به قلم «زهیر اندراوس» به سفر سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به دمشق و دیدار او با رئیس جمهور سوریه پرداخت و نوشت این امر شکستی برای دستگاه‌های جاسوسی و امنیتی رژیم صهیونیستی بود و این رژیم برای توجیه این شکست خود تلاش می کند.

این روزنامه در این خصوص نوشت: بر اساس ارزیابی‌های راهبردی و رسمی دستگاه‌های مختلف امنیتی رژیم صهیونیستی، حزب الله دشمن شماره اول آن است و سپس جمهوری اسلامی ایران و بعد از آن‌ نیز حماس در مرتبه بعدی دشمنی با این رژیم  قرار دارد. افزون بر این، به گفته موسسه‌ها و نهادهای سیاسی و امنیتی مختلف در تل آویو، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، نفر شماره اولی است که آن‌ها به دنبال ترور او هستند. دبیر کل حزب الله لبنان، با علم به این موضوع، از زمان پایان جنگ سال 2006 (سی و سه روزه)، از حضور در ملاء عام خودداری می‌کند.

پس از سپری شدن 11 سال از جنگ سی و سه روزه و شکست سخت اسرائیل در آن، مقامات رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند شکست خود را در دستیابی به دبیر کل حزب الله لبنان توجیه کنند و مدعی اند که او دیگر در صدر افراد تحت تعقیب برای تل آویو نیست.

شکست اسرائیل در دستیابی به سید حسن نصرالله زمان علنی و آشکارتر شد که وی در سخنرانی اخیر خود به صراحت اعلام کرد که درباره موضوع گفتگو با عناصر داعش به دمشق سفر کرده و با شخص بشار اسد، رئیس جمهور، لبنان گفتگو کرده است. سخنان دبیر کل حزب الله لبنان مسئولان امنیتی تل آویو و در صدر آنها سازمان اطلاعات و جاسوسی موساد را در شرایط بغرنج قرار دارد؛ زیرا این سازمان از رصد حرکت دبیر کل حزب الله به سوریه با خودرو و به مدت یک و ساعت و نیم عاجز ماند.

منابع امنیتی صهیونیست برای توجیه شکست و ناکامی خود روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» را که پرشمارگان ترین روزنامه عبری زبان در فلسطین اشغالی است انتخاب کردند. «سمدار بیری»، خاور شناس صهیونیست و تحلیلگر امور غرب آسیا در این باره به ایجاد تشکیک درباره سفر سید حسن نصرالله -که به راستگویی مشهود است، پرداخت و مدعی شد: اصلا چرا باید نیازی به این سفر نصرالله بوده باشد؟ مگر او نمی توانست تلفنی این موضوع را با بشار اسد در میان بگذارد و موافقت او را جلب کند؟

نویسنده و تحلیلگر روزنامه عرب زبان افزود: برخی مناطبع امنیتی اسرائیلی نیز مدعی شدند که حسن نصرالله زمانی که از محل اقامت خود خارج می شود، لباسی شبیه به لباس تجار و بازرگانان به تن می‌کند و البته او این موضوع را می داند که سازمان اطلاعات و جاسوسی اسرائیل توجهی به او ندارد بلکه او از دشمنان داخلی خود در لبنان نگران است.

همچنین، منابع اسرائیلی مدعی شدند که تل آویو این پیام را به نصرالله داده است که دستگاه های اطلاعاتی اسرائیل سفرهای محرمانه او را به تهران و دمشق رصد می‌کنند، اما برای ترور او اقدام نکرده اند.

 

 


دو شنبه 13 شهریور 1396 - 10:7:26