نقش زیرکانۀ حزب الله در جنگ با داعش

شنبه 11 شهریور 1396 - 9:49:54
نقش زیرکانۀ حزب الله در جنگ با داعش

تهران-الکوثر: حزب الله با توجه به نحوۀ تفکر درون گروهی تکفیری ها درعملیات های میدانی خود دست به اقدام زیرکانه ای زده است .

در  گزارش شبکۀ الکوثر آمده است: بي شك كمتر كارشناسي وجود دارد كه موضوع امنيت ملي را فقط در چهارچوب تعريف شده مرز جغرافيايي يك كشور تعريف كند.

امنيت ملي داراي چندين لايه است، كه مهمترين آن در عمق استراتژيك فرامرزي قابل دستيابي است.

اگر عراق جنگ زده، از اعزام 400 تروريست به "البوكمال" سوريه در نزديكی مرزهايش ابراز نگراني كرده، در همان مقوله امنيت ملي خودش قابل درك است.

اما مسئله اي كه غالباً در نوشتن تحليل ها، سهواً يا عامداً مورد اغماض قرار ميگيرد اين است، كه زماني نه چندان دور، تروريستهای دولت خلافت، تا شهر "جلولا" استان دياله عراق يعني دقيقاً 36 كيلومتري مرز ايران هم رسيده بودند.

در آن زمان دو راهكار وجود داشت، اول اينكه منتظر ميمانديم و در داخل مرزهاي سرزميني با آنها وارد نبرد ميشديم.  طبيعتاً هزينه های جنگي ويرانگر در داخل شهرهاي مرزي و تبعات امنيتي، سياسي و اقتصادي آن را هم بايد ميپذيرفتيم.  دوم آنكه، با اعزام نيرو به فراسوي مرزها، موج ويرانگر تروريسم كور كه به سمت مرزهاي ما مي آمد را در همانجا مهار كنيم.

بالطبع بعد از مدتها بحث و كارشناسي در سطح كلان نظام و شوراي امنيت ملي، نظام تصميم گرفت كه با اعزام تعدادي محدود از نيروهی فداكار نظامی در غالب گروههای مستشاری و رزمي، و همچنين بكارگيري ظرفيت گروههاي مقاومت منطقه اي مانند النجباء و عصائب عراق، حزب الله لبنان، فاطميون افغانستان و زينبيون پاكستان، در راستاي هدف مبارزه واقعي با تروريسم در فراسوي مرز وارد عمل شود.

این گزارش می افزاید: در پاتك تروريستهاي داعش به موقعيت شهيد حججي در نزدیکی "التنف" سوريه در مرز عراق و سوریه، فقط شهيد حججي كه در آنجا به عنوان مستشار حضور داشت به اسارت درآمد، كه روز بعد توسط تروريستها به شهادت درآمد. و حدود 36 مجاهد عراقي، به شهادت رسيده و يا زخمي شدند.

در جريان پاكسازي ارتفاعات "القلمون غربي" واقع در مرز سوريه و لبنان، تعداد 400 داعشي (جمع تروريستها و خانواده هايشان) به محاصره رزمندگان حزب الله لبنان درآمدند، كه در جريان مذاكره ای هوشمندانه و زيركانه از سوی حزب الله حاضر شدند بدون درگيری بدون سلاح در قبال تحويل 5 جنازه از ارتش لبنان، يك اسير حزب الله، و پيكر شهيد حججي منطقه را به سمت مرزهای سوريه و عراق ترك كنند.

زيركی حزب الله از اينجا مشخص مي شود، كه با اطلاع دقيق از نحوه تفكرات درون گروهي تروريستها می دانست، كه سران تروريست در استان ديرالزور اين تروريستهای تسليم شده را نخواهند پذيرفت. و به آنها به چشم خائن نگاه خواهند كرد. در همين راستا كاروان تروريستها ضمن تغيير مسير، به جاي "آلبوكمال" در مرز عراق به سمت شهر "الميادين" تغيير مسير داد.  به احتمال قوي نيمي از اين تروريستها به جرم خيانت و تسليم توسط هم كيشان تصفيه خواهند شد.

ضمن اينكه به باور كارشناسان نظامي، رسيدن 400 نفر داعشي خسته و شكست خورده، كه نيمي از آنان را خانواده هايشان تشكيل ميدهند نميتوانند معادله "توازن قوا" بين هزاران نيروي "حشد الشعبي" عراقي با تروريستها را دچار خدشه يا اخلال كنند و همچنان نيروهای عراقي دست برتر را در آنجا خواهند داشت.

در مورد تشخيص هويت شهيد حججي آزمايش تشخيص هويت DNA، در بازه زماني 24 إلی 36 ساعت قابل استناد خواهد بود، كه در همين رابطه خانواده شهيد حججي به سرعت و با عنايت ويژه دكتر "ظريف" و سردار سليماني، عازم سوريه شدند.

پيكر شهيد حججي وارد معراج شهداي شهر "تدمر" شده بود كه پس از آزمايشات پزشكی هويت شهيد تأييد شد.


شنبه 11 شهریور 1396 - 9:7:14

دسته بندی :