بارزاني متهم شد که با داعش هماهنگ است

پنج شنبه 9 شهریور 1396 - 15:28:36
بارزاني متهم شد که با داعش هماهنگ است

تهران- الکوثر: در پي فرار عناصر گروه تکفيري- صهيونيستي داعش از تلعفر به أربيل، يک نماينده پارلمان عراق تاکيد کرد مسعود بارزاني با داعش هماهنگ شده است.

به گزارش پايگاه شبکه الکوثر، خانم «عاليه نصيف»، عضو فراکسيون دولت قانون در پارلمان عراق، روز پنج‌شنبه (امروز) اعلام کرد «مسعود بارزاني»، رئيس منطقه کردستان عراق، با گروه [تکفيري- صهيونيستي] داعش هماهنگ است.

وي از دولت عراق خواست با اعمال فشار بر مقامات اربيل از آن‌ها بخواهد که عناصر داعش را که در جنگ آزادسازي تلعفر به اربيل فرار کرده‌اند، تحويل دهد.

نصيف در بيانيه‌اي تاکيد کرد: «در جنگ آزادسازي شهر تلعفر، بسياري از عناصر داعش به أربيل گريختند. اين امر نشان دهنده وجود هماهنگي بين مسعود بارزاني، رئيس منطقه کردستان عراق است که دوره رياستش نيز به پايان رسيده است.

وي اين پرسش را مطرح کرد که چرا عناصر داعش أربيل را براي فرار انتخاب کرده‌اند و جاي ديگري مانند «الرقه» يا «ديرالزور» در خاک سوريه يا ديگر مناطق تحت تسلط داعش را انتخاب نکرده اند؟

عضو فراکسيون ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق در ادامه خاطر نشان کرد: «گريختن عناصر داعش به أربيل يادآور بده‌بستان بين مسعود بارزاني با عناصر داعش در ابتداي سقوط شهر داعش به دست داعش است.»

عاليه نصيب تاکيد کرد: لازم است دولت مرکزي عراق مقامات منطقه کردستان را تحت فشار قرار دهد و از آن‌ها بخواهد عناصر داعش را که به أربيل گريخته اند تحويل دهد و منطقه کردستان را به مخفيگاهي براي گروه‌هاي تروريستي تبديل نکند.»

 


پنج شنبه 9 شهریور 1396 - 15:28:25