افشای جزئیات جدید و جالب از دیدار اخیر پوتین و نتانیاهو:

پوتین چگونه اعصاب نتانیاهو را به هم ریخت و او را شوکه کرد؟

سه شنبه 7 شهریور 1396 - 12:37:2
پوتین چگونه اعصاب نتانیاهو را به هم ریخت و او را شوکه کرد؟

تهران- الکوثر: منابع صهیونیستی جزئیات تازه‌ای از دیدار اخیر نتانیاهو با پوتین منتشر و اعلام کردند نزدیک بود در این دیدار نتانیاهو کنترل خود را از دست بدهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» در شماره امروز (سه شنبه) خود جزئیات تازه و جالبی از دیدار اخیر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، در سوچی منتشر کرد.

این روزنامه در گزارشی به قلم «شمعون شیفر»، تحلیلگر سیاسی آن، به نقل از منبعی روسی که در مذاکرات دو طرف حضور داشت نوشت: در این دیدار، نتانیاهو زمانی که با پاسخ‌های پوتین درباره درخواستش درباره کاهش حضور ایران در سوریه مواجه شد، نزدیک بود تسلط خود را از دست بدهد، در حالی که پوتین کاملا آرام بود.

به نوشته این روزنامه کابوس نتانیاهو تحقق یافت و آن زمانی بود که پوتین تهدیدهای ضمنی او را درباره حمله نظامی به سوریه درصورتی که مسکو به خواسته اسرائیل درباره خروج نیروهای ایرانی و نیروهای شیعه از سوریه پاسخ ندهد، نادیده گرفت و این تهدیدها هیچ تاثیری بر او نگذاشت.

این روزنامه صهیونیست به نقل از این منبع روسی نوشت: پوتین زمانی که به نتانیاهو  گفت روسیه به تقویت جایگاه ایران در منطقه ادامه خواهد داد، او را در شوک فرو برد.

این منبع افزوده است که پوتین در پاسخ خود به نتانیاهو توهین کرد و توجهی به او نکرد و آن زمانی بود که به وی گفت اسرائیل در جایگاهی نیست که بتواند درباره محقق کردن منافع خود در منطقه خاورمیانه، به کرملین درس بدهد. روسیه خواهان تقویت جایگاه ایران در برابر عناصر عربی سنی است، همان‌هایی که اسرائیل و آمریکا درصدد ایجاد پیمانی مانند پیمان ناتو با آنهاست.

 

 

 

 

 


سه شنبه 7 شهریور 1396 - 12:35:4