عملیات چریک های انصارالله درمرز عربستان

دو شنبه 6 شهریور 1396 - 11:32:39

در نبرد یمن مطمئنا عاملی که منجر به متوقف شدن نیروهای ائتلاف سعودی شده است، آمادگی و اجرای استادانه تاکتیک های جنگ چریکی توسط یمنی هاست و بالاتر از آن هوشمندی فرماندهان انصارالله و ارتش.

تهران- الکوثر: طی دهه های گذشته در نبردهای منطقه ای نظیر دفاع مقدس، جنوب لبنان و اخیرا در یمن، جنگ چریکی در شرایط و مناطقی انجام می شود که توان یکی از طرفین در تقابل جنگ کلاسیک نابرابر باشد.
هر چند انصارالله و رزمندگان یمن با توان موشکی خود تابحال پاسخ های سنگینی به تجاوزهای ائتلاف سعودی داده اند، اما نیروهای ائتلاف سعودی به تجهیزات و سلاح های پیشرفته آمریکایی و اروپایی مجهزند و گذشته از اینها جنگنده های پیشرفته ای آنها را در میادین مختلف پشتیبانی می کند. با تمام این اوصاف آنچه که در زمین ائتلاف سعودی را زمین گیر کرده است گذشته از قدرت معنوی یمنی ها، عملیات های چریکی آنهاست که اوج این حملات برق آسا را در مرزهای نجران و جیزان شاهد بوده ایم.
همان طور که می دانید، در عملیات های چریکی هدف کنترل یک منطقه نیست، بلکه مقصود تخریب توان دشمن برای جلوگیری از پدافند و تحمیل خسارات است.
رزمندگان یمنی طی سالهای اخیر با اجرای تاکتیک های کمین، شبیخون، بزن دررو، جابجایی های سریع و… باعث خسارات سنگین و تخریب بالای توان نیروهای ائتلاف سعودی شده اند. به نوعی که سعودیها از اکثر پایگاه های خود در مرز جنوب غرب، عقب نشینی کرده و در عمده درگیری ها فرار می کنند.


دو شنبه 6 شهریور 1396 - 11:32:7

دسته بندی :