منصور هادی در اقدامی مضحک کمیته حقیقت‌یاب تشکیل داد

شنبه 4 شهریور 1396 - 16:1:29
منصور هادی در اقدامی مضحک کمیته حقیقت‌یاب تشکیل داد

با افزایش شمار قربانیان غیر نظامی در یمن و نیز بعداز واکنش های شدید گروه ها و نهادهای حقوق بشری ، دولت خودخوانده «منصور هادی» که مورد حمایت عربستان است امروز اعلام کرد برای تحقیق درباره کشته شدن غیر نظامیان، کمیته حقیقت یاب تشکیل می‌دهد!

صنعا- الکوثر: با گذشت بیش از 2 سال از آغاز حمله ائتلاف سعودی به یمن، منصور هادی مزدور عربستان کمیته ای موسوم به «کمیته تحقیق درباره ادعاهای نقض حقوق بشر» درباره کشتار غیر نظامیان در پی بمباران‌های هوایی عربستان تشکیل داده است.
به گزارش الکوثر، بیانیه صادره از سوی این کمیته یک نکته جالب دارد و ان اینکه نامی از عربستان دران برده نشده و این در حالی است که فقط طرف سعودی است که در یمن از جنگنده استفاده می‌کند.

این طنز سیاسی در حالی امروز منتشر شد که  کمیته بین‌المللی صلیب سرخ روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی بمباران محله «فج عطان» در صنعاء از سوی جنگنده های عربستان ، 14 غیر نظامی کشته و 16 تن دیگر زخمی شده‌اند.
هفته گذشته نیز جنگنده‌های سعودی یک هتل را در شهرستان «ارحب» در شمال صنعاء بمباران کردند که در پی آن 30 غیر نظامی کشته شدند.
ائتلاف سعودی در تاریخ 6 فروردین 94 حمله هوایی به یمن و دو ماه بعد از آن حمله زمینی را با توسل به مزدوران خود، آغاز کرد و از آن زمان تا کنون این کشور را در محاصره زمینی، دریایی و هوایی قرار داده است.


شنبه 4 شهریور 1396 - 16:1:11

دسته بندی :