درخواست برای محاکمه جنایتکاران صهیونیست

دو شنبه 30 مرداد 1396 - 17:13:24
درخواست برای محاکمه جنایتکاران صهیونیست

غزه- الکوثر: کمیسیون قدس مجلس قانونگذاری فلسطین درباره ادامه اقدامات و تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی صهیونیستی در قدس و مسجدالأقصی هشدار داد و خواستار محاکمه جنایتکاران صهیونیست شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «کمیسیون قدس» در مجلس قانونگذاری فلسطین در نوار غزه، از سازمان‌های داخلی، عربی و بین‌المللی خواست برای حمایت و دفاع از مسجدالأقصی در برابر سیاست‌های هدفمند یهودی‌سازی اسرائیل اقدام و تلاش کنند.

«خمیس النجار»، مخبر کمیسیون قدس، روز دوشنبه، در کنفرانس مطبوعاتی گفت: در سالگرد آتش زدن مسجدالأقصی، از جامعه بین‌الملل و سازمان‌های رسمی و مردمی می‌خواهیم به نقش خود در حمایت و دفاع از ملت فلسطین، قدس، مسجدالأقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی در برابر جنایت‌ یهودی‌سازی اسرائیل عمل کنند.

النجار از دادگاه‌های بین‌المللی خواست برای محاکمه جنایتکاران جنگی اسرائیلی اقدام کنند، همان‌هایی که علیه بشریت مرتکب جنایت می‌شوند و در مسجد الأقصی و قدس مترکب جنایت پاکسازی نژادی می‌شوند.

وی افزود: اقدام اسرائیل در ادامه دادن به حفاری‌ها و ایجاد شبکه‌ای از تونل‌های تودرتو در زیر مسجدالاقصی، محوطه‌ها و اطراف آن سبب ریزش و ترک‌هایی در دیوارها و بناهای این مسجد شریف شده است.

النجار هشدار داد که اسرائیل در حال محو کردن آثار اسلامی و مسیحی، به‌ویژه در منطقه «کاخ‌های اموی» در جنوب مسجدالأقصی و غرب دیوار «براق»، روستای «سلوان» و قبرستان «باب الرحمه الاسلامیه»، است.

وی افزود: این خطرها که مسجدالأقصی و شهر قدس را تهدید می‌کند، بر ما فلسطینی‌ها، عرب‌ها، مسلمانان در همه سطوح رسمی، سیاسی، پارلمانی، گروهی، مردمی ایجاب می‌کند که برای نجات مسجدالاقصی، هر چه سریع‌تر،  اقدامی جدی و کارآمد انجام دهیم.

 


دو شنبه 30 مرداد 1396 - 17:11:55