فلسطین درگذر تاریخ (3)

سابقه ادعای صهیونیستها درباره فلسطین

دو شنبه 30 مرداد 1396 - 9:37:27
سابقه ادعای صهیونیستها درباره فلسطین

صهیونیستها درخصوص فلسطین چنین استدلال می کنند که تسلط بر سرزمین فلسطین ناشی از حقی است که پروردگار در مورد بازگشت اخلاف ابراهیم و قوم یهود به این سرزمین به ابراهیم داده شده است.

تهران-الکوثر: صهیونیستها عمده دلایلشان درباره مشروعیت دولت اسرائیل را براساس دلایل تاریخی و توراتی ذکر کرده اند. آنها مدعی هستند که یهودیان جهان فرزندان هبرون ( Hebren ) قدیم هستند و حق دارند بار دیگر به وطن خود یعنی فلسطین باز گردند. آنها براین شعار تکیه می کنند که "یک سرزمین بدون خلق برای یک خلق بدون زمین". گلدامایر نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی با استناد به این شعار، درباره حق تاریخی یهود بر فلسطین می گوید:

"چنین نبوده که خلق فلسطین در فلسطین بودند و ما آمدیم و آنها را بیرون کردیم و کشورشان را از آنان گرفتیم، آنها اصلاً آنجا نبودند و وجود خارجی نداشتند".

صهیونیستها علاوه بر ادعای تاریخی بر فلسطین، در مفروضات خود نیز چیزی را در نظر می گیرند که آن را "ملت یهود" نامیده اند و برای توجیه تسلط خود بر فلسطین تمام مسائل خود را بر این فرض استوار می سازند. آنان برای " ملت یهود " یک تداوم چند هزار ساله قایل هستند. هرتزل بنیانگذار صهیونیسم برای درست جلوه دادن صهیونیسم و " ملت یهود " واژه ملت را چنین توصیف می کند: "در نظر من ملت عبارت است از گروهی از افراد با پیشینه تاریخی و پیوستگی قابل شناخت و ناشی از وجود یک دشمن مشترک. صهیونیستهای امروزی و رهبران اسرائیل نیز با تکیه بر این تعریف از ملت، فلسطین را سرزمین ملت یهود می خوانند و خود را وابسته به ملتی به نام اسرائیل می دانند.


دو شنبه 30 مرداد 1396 - 9:23:41