مورخ اسلامی:

نظرات عبدالوهاب بر خلاف نص صریح قرآن کریم است

یک شنبه 29 مرداد 1396 - 13:12:15
نظرات عبدالوهاب بر خلاف نص صریح قرآن کریم است

تهران- الکوثر: محمد عبدالوهاب با پيروي از ابن تیمیه بر خلاف اجماع نظر صحابه نبی اکرم (ص) و اهل بیت (ع) عمل کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «سید عصام العماد»، مورخ و اندیشمند یمنی در گفت‌وگو با برنامه «حقائق التاریخ (حقایق تاریخی) شبکه تلویزیونی الکوثر درباره انحرافات و افکار ناصحیح و ناصواب ابن‌تیمیه و محمد عبدالوهاب، نظریه‌پرداز وهابی‌ها گفت: محمد عبدالوهاب با دنباله‌روی از ابن تیمیه بر خلاف اجماع نظر صحابه نبی اکرم (ص) و اهل بیت (ع) و همه پیروان راستین ایشان از مهاجران و انصار و نیز دیدگاه  علمای اسلام عمل می‌کرد.

وی در تبیین این نظر خود گفت:  یکی از اسباب فساد و ناراستی دیدگاه ابن تیمیه و محمد عبدالوهاب این است که مسلمانان و و بزرگان اسلام را تکفیر کردند.‌

عصام العماد افزود:  خداوند در قرآن کریم به طور صریح و شفاف می‌فرماید: « وَ اذْکُرِ اسْمَ رَبِّکَ بُکْرَةً وَ أَصيلاً» با وجود چنین آیه شریفه‌ای محمد عبدالوهاب مدعی شد که مسلمانانی که در مساجد ندا و فریاد «یا الله. یاالله. یا الله» سر می‌دهند ظالم، ستمگر و بدعت‌گذار هستند.

وی تصریح کرد: چگونه ممکن است محمد بن عبدالوهاب مسلمانانی را که به امر و دستور خداوند تبارک و تعالی ذکر الله بر زبان جاری می‌سازند، ظالم و ستمگر بداند! از این روست که ما می گوییم محمد بن عبدالوهاب و ابن تیمیه از آموزه‌های قرآنی فاصله دارند و بلکه ظالم، و ستمگر خود آن‌ها هستند که چنین ادعاهایی را مطرح می‌کنند.


یک شنبه 29 مرداد 1396 - 13:11:33