تعلیق کمک آمریکا به کردهای عراق

یک شنبه 29 مرداد 1396 - 12:29:51
تعلیق کمک آمریکا به کردهای عراق

آمریکا تهدید کرد در صورت برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق ،کمک های نظامی خود به کردها را به حال تعلیق درمی آورد .

تهران- الکوثر:  روزنامه «العرب»لندن  در  گزارش خود  به نقل از یک مسئول بلندپایه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نوشت: آمریکا اکنون قصد دارد کمک های مالی و نظامی خود را به نیروی پیشمرگ به دلیل برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان به حالت  تعلیق در آورد.
این مسئول ضمن اشاره به اینکه آخرین مرحله کمک های مالی  آمریکا به نیروی پیشمرگ طی ماه اوت جاری به اقلیم کردستان پرداخت خواهد شد، افزود: توپ بازی اکنون در زمین رهبران اقلیم کردستان است که باید دید چه تصمیمی اتخاذ خواهند کرد.
وزارت دفاع آمریکا نیز  روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که دولت آمریکا از آغاز عملیات علیه داعش در سال 2014 تاکنون صدها میلیون دلار  به  نیروی پیشمرگ پرداخت کرده و با موافقت بغداد کمک های نظامی و مهمات و جنگ افزار در اختیار این نیروها قرار داده است.
ایریک با هون، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا  نیز گفت: پنتاگون در ژوئن سال 2016    یاداشت تفاهمی برای تسهیل پرداخت کمک های مالی  مرحله ای به نیروهای  پیشمرگ شرکت کننده در عملیات آزادسازی موصل امضاء کرده و  آخرین مرحله این  کمک ها در حال حاضر پایان یافته است.
همچنین ژنرال جوزف فوتیل برای بارزانی با هدف اعلام موضع واشنگتن در برابر موضوع همه پرسی بر ضرورت تعویق برگزاری این همه پرسی در اقلیم کردستان تاکید کرده است.
یکی از مسئولان دفتر العبادی نیز در پاسخ به سئوالی در خصوص درخواست بغداد از آمریکا برای فشار به بارزانی برای تعویق همه پرسی  فقط گفت: این مسئله امکان پذیر است، اما توضیحات بیشتری نداد.


یک شنبه 29 مرداد 1396 - 12:29:42