بازتاب شهادت شهید حججی در رسانه های موریتانی:

شگفتی نویسنده موریتانیایی از شجاعت شهید حججی

جمعه 27 مرداد 1396 - 13:25:55
شگفتی نویسنده موریتانیایی از شجاعت شهید حججی

تهران- الکوثر: روزنامه‌نگار موریتانی با اشاره به شهادت شهید محسن حججی و قساوت گروه تکفیری- صهیونیستی داعش در به شهادت رساندن او تاکید کرد: جمهوری اسلامی حق دارد که به چنین شهدا و رستگارانی که تقدیم کرده است افتخار و مباهات کند؛ زیرا به راستی آن‌ها ستارگان شب‌های تاریکی‌اند.

روزنامه اینترنتی «البدیل» موریتانی در گزارشی به قلم «محفوظ الجيلاني» به شهادت مظلومانه شهید محسن حججی به دست گروه تکفیری- صهیونیستی داعش و انعکاس این فاجعه غیرانسانی در رسانه‌های موریتانی اشاره کرد و نوشت: جنایت گروه تروریستی داعش در بریدن سر شهید حججی، مجاهد و قهرمان 25 ساله ایرانی، به شدت احساسات را جریحه‌دار کرد. این جنایت به علت فجیع بودن، اندوهی جانکاه در قلب همه مردم موریتانی، مسلمانان و وجدان بشریت ایجاد کرد.

این نویسنده موریتانیایی در ادامه افزود: این جنایت دو روز پس از آن روی داد که عناصر گروه تروریستی داعش به طور غافلگیرانه او را در مرزهای عراق و سوریه اسیر کردند. ما واقعا از وخامت و قساوت این جنایت و عداوت فجیع شوکه شدیم، جنایتی که به کارنامه مملوء از جنایت‌های زشت و زننده این گروه تروریستی اضافه شد.

این روزنامه‌نگار موریتانیایی در ادامه افزود: محسن حججی این رزمنده در حالی به شهادت رسید که در میدان نبرد با شرافت و کرامت و با قهرمانی و شجاعت بی‌نظیر در حال دفاع از اماکن مقدس در کشورهای عربی بود، اماکنی که هدف موج حملات ظالمانه تروریستی و تکفیری قرار دارد.

این نویسنده موریتانی افزود: حججی و دیگران در کاروان‌های ایرانی الگوی برای فداکاری و جانشفشانی و مثالی صادق از ایمان و باور به خداوند و پیامبر (ص) اوست. او در حالی که در دستان تروریست‌ها قرار داشت، شجاعت و شهامت و قدرت و آرامش مثال‌زدنی از خود به نمایش گذاشت، همان تروریست‌هایی که دچار ترس و لرز شده بودند و در حال ارتکاب جنایتی بودند که لکه ننگ و شرم برای انسانیت است.

این روزنامه نگار در ادامه تاکید کرد: ملت بزرگ ایران، در حالی که طعم تلخ این مصیبت جانکاه را جرع جرعه به جان می‌کشید، بار دیگر نشان داد که به علت پیشرو بودن و جانفشانی‌های بزرگ اش در راه دفاع از ارزش‌ها و مبانی اصیل شایسته و بایسته زیستن بر روی این زمین و در زیر نور این خورشید است. نخستین ارزش و مبانی این ملت جانبداری آن از مستضعفان جهان و ایستادگی در برابر ظلم ظالمان و ستمگران است. ملت ایران حق دارد که به چنین جوانان خود ببالد و مباهات کند، همان جوانانی که جان پاک و مطهرشان را برای دفاع از بزرگی ملت و عظمت آن و در راه دفاع از مظلومان و ستم کشیدگان در این جهان قدرت و قلدری فدا می کنند.

این نویسنده و روزنامه‌نگار موریتانیایی در ادامه تاکید کرده است: جمهوری اسلامی حق دارد که به چنین شهدا و رستگارانی که تقدیم کرده است افتخار و مباهات کند؛ زیرا به راستی آن‌ها ستارگان شب‌های تاریکی و شرایط سخت و دشوار اند.

الجیلانی در ادامه افزود: گروه تروریستی، اما با ارتکاب این جنایت مذبوحانه در واقع شکست‌ و ناتوانی و ضعف و بیچارگی خود را نشان داد و اثبات کرد که در حال نابودی است. این گروه تروریستی در جبهه‌های مختلف سوریه و عراق طعم تلخ شکست را چشید و اکنون عناصر و پس‌مانده‌های آن گریبانگر شکست و ناامیدی شده و شاهد پیروزی‌هایی هستند که محور مقاومت به فرماندهی ارتش سوریه و سپاه پاسداران ایران رقم زده است.

این روزنامه‌نگار و نویسنده موریتانیایی در ادامه با اشاره به شهادت محسن حججی و ریخته شدن خون پاک او در سوریه نوشت: اکنون این خون پاک ایرانی است که در عرصه نبرد ریخته و به خون عربی آمیخته شد. اکنون این فداکاری‌های عظیم ایران است که ادامه دارد تا معادله وحدت و یکپارچگی اسلام ناب و اصیل را بین دو ملت سوریه و جمهوری اسلامی و رزمندگان مقاومت رقم زند. تکیه و امید آنها پس از خداوند به نیروهای هوشمند و اراده ملتشان بود و به همین علت پیروزی در این نبردهای جهانی نصیبشان شد.

الجیلانی افزود: هیچ شکی ندارم که انتقام جمهوری اسلامی ایران از خون شهید حججی طولانی نخواهد شد و این جنایت ناگوار خللی در عزم و اراده ارتش و مسئولان جمهوری اسلامی ایران برای به شکست کشاندن طرح های تروریستی آمریکا در منطقه وارد نخواهد کرد که نخستین آن نابودی و محور طرح داعشی در منطقه است که دولت آمریکا و دنباله‌های آن در منطقه ایجاد کردند تا بهانه‌ای برای تجزیه کشورهای خاورمیانه و به یغما بردن منابع و ثروت‌های آنها و قتل جونان و آواره کردن ساکنان و در نهایت رسیدن خواسته‌هایشان درباره کشورهایی که مخالف طرح سلطه‌جویی آمریکا در منطقه اند.

 


جمعه 27 مرداد 1396 - 13:24:40