دیدار دو وزیر لبنانی با نخست‌وزیر سوریه

پنج شنبه 26 مرداد 1396 - 17:36:43
دیدار دو وزیر لبنانی با نخست‌وزیر سوریه

دمشق- الکوثر: دو وزیر لبنانی با نخست‌وزیر سوریه دیدار و بر ضرورت توسعه و تقویت روابط دو کشور لبنان و سوریه در زمینه های مختلف تاکید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «غازی زعیتر» و «حسین الحاج حسن» وزیران کشاورزی و صنایع لبنان روز پنج‌شنبه (امروز) در دمشق با مهندس «عماد خمیس»، نخست‌وزیر  سوریه دیدار و درباره روابط دیپلماتیک دوجانبه و روابط اقتصادی بین دو کشور در زمینه‌های کشاورزی و صنعتی گفت‌وگو کردند و بر ضرورت کنارنهادن موانع پیش روی  این روابط و ارتقاء سطح روابط تاکید کردند.

در این دیدار نخست‌وزیر  سوریه از این سفر وزیران لبنانی به دمشق و مشارکت شرکای لبنانی در نمایشگاه بین‌المللی دمشق قدردانی کرد و با اشاره به ضرورت افزایش همکاری بین دو کشور گفت این همکاری لبنان و سوریه بیانگر روابط ریشه ای بین دو ملت سوریه و لبنان است.

در این دیدار، غازی زعیتر وزیر کشاورزی لبنان پیروزی‌های ارتش سوریه و متحدانش را بر تروریست‌های در جبهه های مختلف سوریه به نخست‌وزیر این کشور تبریک گفت و تاکید کرد که همه تلاش ها برای ضربه زدن به سوریه در منطقه با شکست مواجه شد و برگزاری نمایشگاه بین‌المللی دمشق بیانگر پیروزی سوریه در جنگ علیه تروریسم و آغاز رشد و توسعه اقتصادی این کشور است.

نخست‌وزیر سوریه همچنین در دیدار با الحاج حسن بر ضرورت گشودن افق های گسترده همکاری بین دو کشور برادر در زمینه هیا اقتصادی، به‌ویژه در زمینه صنایع و راه های اجرای توافق‌نامه‌های امضاشده بین دو کشور تاکید کرد.

 


پنج شنبه 26 مرداد 1396 - 17:36:27