كاهش چشمگیر جمعیت اسرائیل

سه شنبه 24 مرداد 1396 - 10:6:17
كاهش چشمگیر جمعیت اسرائیل

آمار رسمی منابع اسرائیلی نشان می‌دهدکه هر سال شمار اسرائیلی‎هایی که ترجیح می‌دهند خارج از فلسطین اشغالی زندگی خود را ادامه دهند، بیشتر می‌شود.

تهران- الکوثر: پایگاه خبری عرب 48 نوشت ، برای نخستین بار از سال 2009 تاکنون، در سال 2015 کسانی که اسرائیل را ترک کرده اند (مهاجرت معکوس) از کسانی که به اسرائیل مهاجرت کرده اند فراتر رفته است.
به گزارش الکوثر، براساس  آمار سال 2015 اداره مرکزی آمار اسرائیل ، بسیاری از اسرائیلی‎ها در ابتدا اقامت یک سال و یا یک سال و نیمه را در خارج از فلسطین اشغالی آغاز می کنند، اما خیلی از آنها نیز با مشاهده مشکلات درونی جامعه صهیونیستی ترجیح می دهند دیگر به بازگشت فکر نکنند.

همچنین    16 هزار و 700 اسرائیلی که اکثر آنها در قالب خانواده بوده‎اند، اسرائیل را ترک کرده اند اما در مقابل تنها 8500 نفر به عنوان مهاجر جدید وارد فلسطین اشغالی شده اند.
بنابراین گزارش، طی دهه های اخیر همواره میزان مهاجرت به اسرائیل بالاتر از مهاجرت معکوس (ترک اسرائیل) بوده است اما از سال 2012 تاکنون این میزان شاهد کاهش مستمر بوده است، به نحوی که همواره مهاجرت معکوس شیبی تندتر از مهاجرت به اسرائیل پیدا کرده است.
بنابر آمار منتشر شده، کسانی که تصمیم به ترک اسرائیل می گیرند به دو نفر در هر 1000 نفر رسیده اند، در حالی که کسانی که تصمیم به مهاجرت به اسرائیل می گیرند به یک در هر هزار نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری قدس

 


سه شنبه 24 مرداد 1396 - 10:6:11

دسته بندی :