مقام روسی:

اقدام آمریکا در روسیه حماقت است

دو شنبه 23 مرداد 1396 - 12:16:1
 اقدام آمریکا در روسیه حماقت است

تهران- الکوثر: یک مقام روسی اقدام آمریکا را در جایگزین کردن نظامیان آموزش‌دیده با عناصر مزدور شبه‌نظامی در افغانستان، حماقت توصیف کرد که ناشی از شکست و ناامیدی آمریکا صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، زامیر کابالوف، فرستاده رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، اعلام کرد: حملۀ نظامی آمریکا به افغانستان شکست خورد و واشنگتن باید نیروهایش را از این کشور خارج کند.

کابولوف افزود: مسکو از آمریکا نمی خواهد به سرعت از اقغانستان خارج شود، ولی باید توجه داشت که عملیات ارتش آمریکا  در افغانستان نتیجه ای نداشته است و ممکن است افغانستان را به پایگاهی برای تروریسم تبدیل کند.

وی افزود: آمریکا اکنون دچار ناامیدی و یاس شده است و اقدام آن در جایگزین کردن نظامیان آموزش دیده با عناصر مزدور، حماقتی بیش نیست و هیچ فایده ای نخواهد داشت.

منابع خبری پیشتر خبر داده بودند آمریکا در صدد است تا 5 هزار و 500 فرد مزدور و 90 فروند جنگنده به افغانستان اعزام کند که این اقدام آن هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد دلار خواهد داشت.

شایان اشاره است که اکنون 13 هزار نیروی بین‌المللی، از جمله 8 هزار 400 نظامی آمریکایی در افغانستان مستقر هستند.

در همین راستا «جان مککین»، رئیس کمیته نیروهای مسلح در مجلس سنای آمریکا، اعلام کرده بود: فقدان راهبرد مشخص آمریکا در افغانستان سبب شکست آن در این کشور شد. اکنون، ارتش افغانستان متحمل شکست‌هایی می‌شود که پذیرفتنی نیست.

پیش از این، آمریکا به بهانه حمایت از ارتش و نیروهای امنیتی افغانستان، ا 76 میلیارد دولار به این کشور اختصاص داده بود.

 

 

 

 


دو شنبه 23 مرداد 1396 - 12:15:49

دسته بندی :