هشدار سازمان ملل درباره وضع ساکنان غزه

جمعه 20 مرداد 1396 - 17:19:9
هشدار سازمان ملل درباره وضع ساکنان غزه

تهران- الکوثر: کميساريالي عالي حقوق بشر سازمان ملل متحد بار ديگر درباره وضع وخيم ساکنان غزه به علت اقدامات صهيونيست‌ها هشدار داد.

به گزارش پايگاه شبکه الکوثر، راوینا شامداستانی، سخنگوی کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره وخامت شديد اوضاع انساني در غزه به شدت اظهار نگراني کرد.
وي درباره پيامدهاي قطع جريان برق در غزه و نبود خدمات اوليه بهداشتي، پزشکي و آب آشاميدني در آن هشدار داد و تاکيد کرد جريان برق که در روز با وجود افزايش درجه حرارت بيش از چهار ساعت نيست، زندگي گروه‌هاي ضعيف جامعه را در غزه در معرض تهديد قرار داده است.
شامداستانی گفت: کميسر عالي سازمان ملل متحد متحد وضع رقت‌انگيز زنان، مردان و کودکان را در غزه که با بحران اقتصادي شديدي مواجه‌اند، مشاهده کرده است. افزون بر اين، محدوديت‌ها بر رفت‌وآمد نيز از عوامل رنج مردم شده است. وضع نااميد کننده در غزه سبب افزايش جنايت و خشونت، به‌ويژه خشونت در خانواده‌ها و خودکشي در آن شده است.  
سخنگوی کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل متحد تاکيد کرد اسرائيل به تعهداتش در قبال حقوق ساکنان غزه پايبند نيست. به موجب قوانين بين‌المللي اسرائيل به عنوان نيروي اشغالگري مسئول حمايت از حقوق ساکنان غزه است. اسرائيل در اين باره، مسئوليت‌هاي مشخص و واضحي دارد، اما اقدام آن‌ها در محاصره و بستن نوار غزه ادامه دارد و اين اقدام بر ساکنان آن تاثير منفي مي‌گذارد؛ از اين رو بايد برداشته شود.


جمعه 20 مرداد 1396 - 17:18:29

دسته بندی :