مسجدالاقصی هدف حمله صدها صهیونیست

سه شنبه 10 مرداد 1396 - 16:15:25
مسجدالاقصی هدف حمله صدها صهیونیست

تهران- الکوثر: صدها شهرک‌نشین صهیونیست با پشتیبانی نظامیان اشغالگر به محوطه‌های مسجدالأقصی حمله کردند و به اقدمات و تحرکات تحریک‌آمیز پرداختند.

 صدها تن از شهرک‌نشین‌های صهیونیست با حمایت و پشتیبانی نظامیان وارد محوطه مسجدالأقصی شدند.

«فراس الدبس»، مسئول روابط عمومی و رسانه‌ای اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی اعلام کرد 415 شهرک‌نشین پیش از ظهر امروز در قالب گروه‌های مختلف و به صورت پیاپی از ورودی «المغاربه» وارد مسجدالأقصی شدند و با تحرکات تحریک‌آمیز و حرکت در محوطه‌های آن به انجام مراسم های تلمودی [مراسم های ویژه تندروهای یهودیان صهیونیست] پرداختند.

الدبس افزود: گروه‌های دیگری از صهیونیست‌ها نیز در ورودی‌های مسجدالأقصی تجمع کرده‌اند و آماده یورش به محوطه‌های آن هستند.

در همین حال، شهرک‌نشین‌های صهیونیست نیمه‌شب گذشته نیز به ساکنان منطقه ساکنان آفریقایی جنب ورودی «المجلس» مسجدالأقصی حمله کردند.

منابع فلسطینی گزارش دادند که صدها تن از شهرک‌نشین‌ها به ورودی «المجلس» یورش بردند و با حمایت نیروهای صهیونیست به انجام مراسم‌های یهودی و تلمودی پرداختند و در این میان به آفریقایی های مقیم این منطقه نیز حمله کردند، به گونه ای که یک مرد و زن به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته این منابع، صدها شهرک‌نشین‌ در خارج از دیوار «منطقه قدیمی» و نیز در ورودی‌های مسجدالأقصی به اقدامات تحریک‌آمیز پرداختند و ساکنان قدس نیز در برابر آن‌ها ایستادند و از حمله آن‌ها به منطقه قدیمی جلوگیری کردند.

گروه‌های مسوم به «گروه‌های هیکل» [معبد ادعایی سلیمان] خواستار حملات گسترده به مسجدالأقصی شدند.

در همین حال، منابع آگاه در قدس اشغالی اعلام کردند صهیونیست‌ها در زمانی که درهای مسجدالأقصی را به روی نمازگزاران فلسطین بسته بودند، اسناد و مدارک خطی مهمی را از آنجا به سرقت برده اند.

منابع آگاه اعلام کردند کمیته‌هایی متشکل از اداره اوقاف قدس، اداره قاضی قضات فلسطینی، مفتی قدس، شورای اوقاف برای بررسی میزان خسارت های ایجاد شده به مسجدالأقصی و اسناد به تاراج رفته، تشکیل شده است.

«رضوان عمرو»، رئیس بخش اسناد و نقشه‌های خطی مسجدالأقصی با بیان اینکه «نیروهای اشغالگر زمان کافی برای تکمیل کردن فرایند سرقت در اختیار داشتند» اعلام کرد همه منتظر پایان بررسی های کمیته های تشکیل شده هستند تا میزان و حجم سرقت ها مشخص شود.

 

 


سه شنبه 10 مرداد 1396 - 14:48:52