تلاش آل‌سعود برای مصادره پیروزی فلسطینی‌ها

پنج شنبه 5 مرداد 1396 - 13:51:16
تلاش آل‌سعود برای مصادره پیروزی فلسطینی‌ها

تهران- الکوثر: در حالی که فلسطینی‌ها اعلام کردند که مقاومت آن‌ها سبب شد که رژیم صهیونیستی گیت‌های فلزی نصب شده در ورودی‌های مسجدالاقصی را برچیند، عربستان سعودی برای ثبت این پیروزی به نام سلمان بن‌عبدالعزیز تلاش می‌کند.

در حالی که شیخ «عمر الکسوانی»، مدیر مسجدالاقصی اعلام کرد ملت فلسطین اشغالگران اسرائیل را مجبور به عقب‌نشینی در تدابیر زورگویانه خود کردند، عربستان سعودی مدعی شد، برچیدن گیت‌های امنیتی اسرائیل نتیجه تلاش‌های سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی بود.

عمر الکسوانی مدیر مسجدالاقصی به شبکه تلویزیونی «اسکای نیوز» اعلام کرد: امروز، تحصن‌ها و تجمع‌های مسالمت‌آمیز فلسطینی‌ها در قدس در دادن پیام به دنیا و گرفتن حقمان در رفتن به عبادتگاه ما، نتیجه داد، اما دربار سلمان بن‌عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای  مدعی شد پادشاه عربستان طی روزهای گذشته برای حل بحران مسجدالاقصی با رهبران جهان در تماس بود.

در بیانیه دربار عربستان آمده است که سلمان بن‌عبدالعزیز با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تماس گرفت و از او خواست برای گشوده شدن مسجدالاقصی به روی نمازگزاران مسلمان تلاش کند و این تماس های وی به نتیجه رسید و اسرائیل گیت‌های امنیتی را از ورودی‌های مسجدالاقصی برچید.

همچنین، مقاومت فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای از ایستادگی و مقاومت فلسطینی‌های قدس در برابر صهیونیست‌ها قدردانی کرد و اعلام کرد گشودن شدن درهای مسجدالأقصی به روی نمازگزاران فلسطینی برآیند تلاش‌ها و مقاومت فلسطینی‌هاست.

منبع: اسپوتنیک عربی


پنج شنبه 5 مرداد 1396 - 13:51:1