افشای روابط پنهانی امارات با اسامه ‌بن‌لادن

پنج شنبه 29 تیر 1396 - 9:33:58
افشای روابط پنهانی امارات با اسامه ‌بن‌لادن

تهران- الکوثر: منابع خبری آمریکایی از وجود ارتباط بین امارات عربی متحده با اسامه بن‌لادن سرکرده پیشین القاعده و حملات تروریستی 11 سپتامبر خبر دادند و اعلام کردند داده‌ها و گزارش‌ها حاکی از آن است که امارات نیز با این حملات در ارتباط بوده است.

«کلایتون سویشر»، روزنامه‌نگار و خبرنگار شهیر آمریکایی که در زمینه روزنامه‌نگاری تحقیقی موفق به دریافت جوایز بین‌المللی شده است، از ارتباط «امارات متحده عربی» با «اسامه بن لادن» رهبر القاعده و حملات یازده سپتامبر سال 2001 خبر داد.

سویشر در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی «توییتر» نوشت: سال 1999، آمریکا تصمیم گرفت منطقه‌ای را در افغانستان که گمان بن می رفت بن لادن در آنجا حضور دارد، هدف حمله هوایی قرار دهد، اما در آخرین لحظات از این تصمیم منصرف شد.

وی نوشت: در آخرین لحظات مشخص شد که افرادی از خانواده حاکم امارات نیز در همان مکان با بن لادن حضور دارند.

این خبرنگار آمریکا سخنان خود را به گزارش کمیته حقیقت‌یاب آمریکا درباره حادثه یازده سپتامبر مستند کرده است که در آنها پاسخ های «جرج تنت»، رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) آورده شده است.

تنت در علت منصرف شدن آمریکا از هدف قرار دادن محل حضور بن لادن در سال 1999 گفته است: «مسئله پیچیده بود؛ زیرا در صورت انجام عملیات نیمی از اعضای خانواده حاکم امارات در این عملیات کشته می شدند.»

بر اساس این گزارش، پیش از این نیز پایگاه «میدل ایست آی» انگلیس در گزارشی اعلام کرد بازماندگان قربانیان یازده سپتامبر در این اندیشه‌اند که در پرونده حقوقی این حادثه علیه عربستان سعودی که به کشته شدن 3 هزار نفر منجر شد ، امارات عربی متحده را نیز بگنجاندند.

منبع: عربی 21


پنج شنبه 29 تیر 1396 - 9:33:46