مقطعی از تلاوت سوره شعرا توسط استاد محمود شحات انور

دو شنبه 9 تیر 1399 - 11:8:41

سوره شُعَراء بیست و ششمین قرآن و بزرگ‌ترین سوره مکی. سوره را از آن رو شُعَرا نامیده‌اند که آیات ۲۲۴ تا ۲۲۶ آن، از شاعران سخن گفته است.

تهران-الکوثر: سوره شعرا به لحاظ تعداد آیات، پس از سوره بقره در رتبه دوم سوره‌های قرآن قرار می‌گیرد؛ البته از نظر حجم، از سوره‌های متوسط قرآن است. به نوشته المیزان، این سوره با بیان داستان‌های پیامبران پیشین و یادآوری سرانجام دشمنان آنان، حضرت محمد(ص) را دلداری داده و منکران او را تهدید کرده است. آیه انذار مشهورترین آیه این سوره است که در آن، خدا از پیامبر(ص) می‌خواهد تا خویشان نزدیکش را به اسلام دعوت کند. شیعیان روایتی را که پیامبر پس از نزول آن، درباره حضرت علی(ع) گفته است، دلیل حقانیت مذهب خود می‌دانند.

درخصوص شیخ محمود شحات انور هم او متولد سال ۱۹۸۴ میلادی [مصادف با سال ۱۳۶۳ هجری شمسی] در قریه ی کفر الوزیر از توابع استان میت غمر دقهلیه است.

حفظ کل قرآن را زیر نظر پدر مشهور خود استاد شحات محمد انور در ۱۲ سالگی به پایان رساند و اجازه ی اجرای قرائت های مختلف را زیر نظر شیخ عبدالحکیم عبداللطیف کسب کرد. مدرک لیسانس خود را در زمینه ی علوم اسلامی و عربی از دانشگاه الازهر قاهره اخذ نموده است.

با صوت او ۷ نفر به دین اسلام مشرف شدند .۴ نفر از آفریقای جنوبی , ۲ نفر از انگلستان و ۱ نفر در فرانسه و دارنده ی مدرک دکترای افتخاری از مرکز بریطانی در لندن است.

الگوی برترش در تلاوت برادر بزرگترش شیخ انور شحات انور است.


از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 28 تیر 1396 - 23:27:7