رسانه‌های آمریکایی خبردادند

افشای حقایق پشت پرده برکناری بن‌نایف

چهار شنبه 28 تیر 1396 - 14:2:38
افشای حقایق پشت پرده برکناری بن‌نایف

تهران- الکوثر: رسانه‌های آمریکایی فاش کردند که ولیعهد برکنار‌شده عربستان در شب حادثه، تحت فشار و تهدید قرار داشت و به اعضای بیعت گفته شد که وی توان پادشاه شدن را ندارد.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در تازه‌ترین گزارش خود درباره پشت‌پرده برکناری «محمد بن‌نایف»، ولیعهد برکنار‌شده عربستان سعودی، به نقل از منابع دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و منابع نزدیک به دربار عربستان سعودی نوشت:  شب 20 ژوئن، از همه شاهزادگان سعودی و مسئولان امنیتی خواسته شد، به دستور «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان، برای امری مهم در کاخ «الصفا»  در مکه حضور یابند.

به نوشته این روزنامه زمان و تاریخ به این علت آخر ماه رمضان انتخاب شد که بسیاری از شاهزادگان پس از پایان ماه رمضان درصدد خروج از عربستان و رفتن به مرخصی بوده‌اند.

 این روزنامه افزوده است: اندکی پیش از نیمه شب، شخصی با محمد بن‌نایف صحبت کرد و به او گفت پادشاه مایل به دیدن اوست. زمانی که بن نایف حاضر شد، او را به اتاق دیگری بوده و مسئولان دربار، تلفن‌ همراه او را گرفته و او را تحت فشار قرار داده‌اند که باید از سمت خود به عنوان ولیعهد و وزیر کشور کناره‌گیری کند.

به نوشته این روزنامه به نقل از این منابع، بن‌نایف ابتدا مخالفت کرده است، اما پس از گذشت مدتی، به علت بیماری قندی که دارد، و نیز به علت زخمی که از ترور نافرجام سال 2009 به تن دارد، دچار خستگی شدید شده است. در همان زمان، مسئولان دربار، از اعضای هیئت بیعت خواستند در دربار حاضر شوند. در آن جلسه، درباره اینکه بن نایف برای پادشاهی عربستان صلاحیت و توان لازم را ندارد، صحبت شد و حتی برخی ها در آن جلسه گفتند که بن نایف به استفاده از برخی داروها معتاد شده است.

منبع: اسپوتنیک عربی


چهار شنبه 28 تیر 1396 - 14:1:59