رشوه عربستان به پارلمان مصر

دو شنبه 26 تیر 1396 - 12:20:38
رشوه عربستان به پارلمان مصر

تهران- الکوثر: منابع خبری گزارش دادند که سفارت عربستان سعودی در مصر هزار و 800 گذرنامه مجانی به نمایندگان پارلمان مصر داده است.

بر اساس این گزارش، 11 تن از نمایندگان پارلمان مصر این هدیه عربستان را قبول نکرده‌اند.

ناظران بر این نظرند که عربستان برای تقدیر از نمایندگان پارلمان مصر که قرارداد ترسیم مرزها و انتقال حاکمیت دو جزیره «تیران» و «صنافیر» را به عربستان سعودی تصویب کردند، گذرنامه مجانی به آنها داده است.

«عامر عبدالرحیم»، نماینده پیشین پارلمان مصر، در این باره گفت: «بین اقدام سفارت عربستان سعودی در قاهره در دادن گذرنامه مجانی سفر به حج به نمایندگان پارلمان مصر با توافق ترسیم حدود بین مصر و عربستان ارتباط وجود دارد. اگر پارلمان آزاد و مستقل و نماینده اراده مردم مصر بود، این قرارداد را رد می کرد که البته در آن صورت به این گذرنامه‌ها دست نمی یافتند. تعجب‌آور نیست که این نمایندگان بی هیچ حجب و حیایی این گذرنامه‌ها را قبول کنند، زیرا آن‌ها با فروش دو جزیره مصر به عربستان موافقت کردند و در واقع آنها نماینده مردم نیستند بلکه نماینده دستگاه‌های امنیتی هستند.»

بر اساس گزارش‌های موجود، سفارت عربستان هزار و 800 گذرنامه مجانی در اختیار نمایندگان پارلمان مصر قرار داده است تا آنها بدون هیچ هزینه ای بتوانند برای سفر حج راهی مکه مکرمه شوند.

منبع: الشرق قطر


دو شنبه 26 تیر 1396 - 12:20:31