تعیین تکلیف عربستان برای موسسه تحقیقاتی انگلیسی

پنج شنبه 22 تیر 1396 - 10:32:42
تعیین تکلیف عربستان برای موسسه تحقیقاتی انگلیسی

تهران- الکوثر: یک مقام سعودی بار دیگر به گزارش یک مرکز تحقیقاتی در انگلیس واکنش نشان داد و با تعیین تکلیف برای این موسسه مدعی شد گزارش‌های آن درباره عربستان نادرست است.

عربستان سعودی روز چهارشنبه به گزارش‌های مختلفی که درباره حمایت ریاض از گروه‌ها و عناصر افراط‌گرایی در انگلیس، واکنش نشان داد و این گزارش‌ها را «ادعاهای رسانه‌های انگلیسی» توصیف کرد.

اخیرا، موسسه «هنری جاکسون» در گزارشی با بیان اینکه رابطه عربستان سعودی را با گروه‌ها و شبکه‌های اسلامی حامی تروریسم در انگلیس، رصد کرده است، اعلام کرد‌: «عربستان سعودی ترویج‌دهنده اصلی تندروی و افراط‌گرایی در انگلیس است.»

«عواد العواد»، وزیر فرهنگ عربستان سعودی، گزارش موسسه یادشده را اتهام‌های کاملا نادرست دانست و از آن خواست با در پیش گرفتن شیوه درست در تهیه گزارش، ادله خود را درباره این ادعاها ارائه کند.

العواد در این باره اعلام کرد: «تعجب می‌کنیم که چنین گزارشی بدون ارائه ادله منتشر شده است. عربستان سعودی با اهتمام این گزارش را بررسی کرده است. از این موسسه می‌خواهیم ادله خود را در اختیار ما قرار دهد تا مورد بررسی قرار گیرد، زیرا عربستان بارها قربانی تروریسم شده است. عربستان به موضوع مبارزه با تروریسم و تندروی در عرصه داخلی و جهانی پایبند است.»

این وزیر سعودی موسسه یادشده را به ارائه گزارش نادرست و غیرموثق متهم کرد و گفت: «این گزارش و گزارش‌های رسانه‌ای که پس از آن منتشر شد، به‌طور گسترده رویکرد تحریف در پیش گرفته‌ و برای اقدام علیه عربستان سعودی، از فعالیت‌های برخی افراد و سازمان‌های ادعایی و دروغین استفاده کرده‌اند.»

منبع: رویترز


پنج شنبه 22 تیر 1396 - 10:31:26