روزنامه فرانسوی فاش کرد:

کمک همه جانبه رژیم اسرائیل به تروریستهای سوری

سه شنبه 6 تیر 1396 - 12:22:21
کمک همه جانبه رژیم اسرائیل به تروریستهای سوری

الکوثر فارسی: بر خلاف اظهارات سران رژیم صهیونیستی، تل آویو در ائتلافی تاکتیکی با داعش و سایر گروه های تکفیری سلفی، به تروریست های سوری کمک مالی و تسلیحاتی می کند.

 روزنامه فرانسوی «لو گران سوار » از حمایت اسرائیل از گروه های مسلح وتندرو  در سوریه نوشته و افزوده است : آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل از تماس های نظامیان ارتش اسرائیل با گروه های مختلف افراط گرا در جنوب سوریه (استان درعا و بلندی های جولان)‌ ابراز نگرانی کرده و در گزارش سازمان ملل به تاریخ هشتم ماه ژوئن بر افزایش فزاینده تماس های بین دو طرف، که ناظران این سازمان در جولان آن را تایید کرده اند، اشاره کرده است . ناظران سازمان ملل به دست کم شانزده ملاقات بین نیروهای اسرائیلی و افراد مسلح در مناطق مرزی «جبل الشیخ، منطقه قنیطره و بلندی های جولان» بین مارس دو هزار و هفده تا ماه پیش استناد کرده اند.

 

در این گزارش گفته شده است، «بین ماه های مارس تا ماه مه، نظامیان ارتش اسرائیل و افراط گرایان مسلح در طول این مرز بارها ملاقات کرده اند و چندین بار به افراط گرایان سلاح، دارو و تجهیزات نظامی تحویل داده اند.
روزنامه وال استریت ژورنال نیز در روزهای اخیر گزارش داد «اسرائیل با هدف حفظ منطقه حائل در نزدیکی مرزهایش، به تحویل سلاح و حمایت از گروه های مختلف شورشی که درگیر نبرد با اسد و متحدانش هستند، مبادرت می کند.»

به گزارش این روزنامه آمریکایی، اسرائیل در سال دو هزار و شانزده برای اعطای کمک به گروه های مختلف افراط گرا، یگانی ویژه ایجاد و به تحویل کمک هایی چون «سلاح، مهمات و پول برای پرداخت حقوق به افراط گرایان مبادرت کرده است.»
معتصم الجولانی سخنگوی گروه شورشیان فورسان الجولان (مرتبط با القاعده) در گفتگو با وال استریت ژورنال، از تل آویو به سبب کمک به نیروهای این گروه، کمک های غیر مستقیم مثل تحویل سلاح و کمک های مستقیم به صورت حمایت هوایی و حمایت توپخانه ای تشکر کرده و گفته است «بدون کمک های اسرائیل، مقابله با ارتش بشار اسد هرگز ممکن نخواهد بود.»
شبکه روسی راشا تودی پس از انتشار این خبر با یکی دیگر از سران گروه های افراط گرا در جولان مصاحبه کرد. ابو سهب رئیس یک گروه دیگر در جولان گفت: «من به عنوان یک فرمانده ماهیانه پنج هزار دلار از اسرائیل حقوق می گیرم.» رئیس این گروه افراط گرا در ادامه مصاحبه خود با راشا تودی خاطر نشان کرد که همکاری با تل آویو از سال دو هزار و سیزده آغاز شده و همچنان ادامه دارد. وی تاکید کرد که این همکاری و ادامه ارسال سلاح و پول به گروهش و سایر گروه های شورشی در جولان، نقشی تعیین کننده در ادامه رویارویی نظامی با ارتش وفادار به اسد در سراسر منطقه دارد.
به گفته مقامات دمشق، گزارش سازمان ملل «موید حقیقتی است که رسانه های سوری از مدت ها پیش به آن اشاره می کنند.»
دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، رسما اتهام کمک مالی و حمایت از گروه های تکفیری را رده کرده و این اطلاعات را دروغ و نادرست خوانده است. اما اظهارات موشه یعلون وزیر امور خارجه سابق اسرائیل معتبرتر به نظر می رسد. وی چند ماه پیش اعلام کرد داعش «به سبب حمله اشتباهی به اسرائیل که برای اولین بار انجام گرفت، عذرخواهی کرده است.» وی ائتلاف تاکتیکی با گروه های سلفی را نیز پذیرفته بود.


سه شنبه 6 تیر 1396 - 12:22:14

دسته بندی :